از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جمشید کرمانچی با تاکید بر مصرف داروی خوراکی در بیماران تالاسمی افزود: با توجه به محدودیتهای دارویی که در کشور وجود دارد، بهتر است بیماران تالاسمی از مصرف داروهای تزریقی به مصرف داروهای خوراکی سوق پیدا کنند.

بیماران تالاسمی به جای داروی تزریقی از قرص استفاده کنند

سلامت نیوز: از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جمشید کرمانچی با تاکید بر مصرف داروی خوراکی در بیماران تالاسمی افزود: با توجه به محدودیتهای دارویی که در کشور وجود دارد، بهتر است بیماران تالاسمی از مصرف داروهای تزریقی به مصرف داروهای خوراکی سوق پیدا کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ابتکار ،وی ادامه داد: این داروهای خوراکی باید بر اساس داروهایی تجویز شود که امکان تامین آن در کشور وجود دارد تا مشکلات این بیماران تا حدودی مرتفع شود. در حال حاضر تعدادی از داروهای بیماران تالاسمی از خارج از کشور وارد می شود و به دنبال نوسانات نرخ ارز، مشکلاتی برای بیماران ایجاد می شود.


کرمانچی اضافه کرد: از طرفی، مشکل برخی از بیماران تالاسمی که داروی خارجی مصرف می کنند این است که باید ماهانه مقدار زیادی هزینه بابت تامین این داروها پرداخت کنند که با تغییر نرخ ارز، دچار تحول قیمتی می شوند.
معاون فنی مرکز مدیریت پیوند و بیماری های وزارت بهداشت در خصوص برنامه وزارت بهداشت برای اصلاح روش درمانی این بیماران خاطرنشان کرد: در این راستا، با برگزاری یک نشست هم اندیشی با انجمن خون و سرطان ایران و با حضور اساتید مربوطه از سراسر کشور، در خصوص اصلاح روش درمانی بیماران تالاسمی، بحث و تبادل نظر شد.


کرمانچی درباره ظرفیت پذیرش بیماران تالاسمی برای دریافت درمانهایی با داروهای خوراکی گفت: در کنار جلساتی که با پزشکان و درمانگران برگزار کردیم، در جلسه ای با بیماران تالاسمی نیز این مباحث را مطرح کردیم تا این بیماران نیز توجیه شوند که مصرف داروی خوراکی بهتر از داروی تزریقی است. پذیرش بیماران در این مقوله اهمیت بسیاری دارد و آنها باید از این بابت اطلاعات و آگاهی کسب کنند.


معاون فنی مرکز مدیریت پیوند و بیماریهای وزارت بهداشت افزود: طبق پروتکل‌های بین ‌المللی باید برای بیماران تالاسمی داروی خوراکی تجویز شود و این روش در کشورهای دیگر کاملا عملیاتی شده است. در برخی موارد، داروهای خوراکی برای تعداد معدودی از بیماران ایجاد واکنش یا حساسیتهای سطحی می کند که با شناسایی این عده، آنان داروی مناسب دریافت خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha