سخنگوی وزارت امور خارجه کشور می‌گوید وزارت امور خارجه در حوزه آب، فعال‌تر از گذشته عمل می‌کند و به‌زودی موافقت‌نامه راهبردی بین ایران و افغانستان برای حل مساله آب و مشکلات مربوط به رود هیرمند امضا می‌شود.

به‌زودی موافقت‌نامه راهبردی بین ایران و افغانستان برای حل مساله آب هیرمند امضا می‌شود

سلامت نیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه کشور می‌گوید وزارت امور خارجه در حوزه آب، فعال‌تر از گذشته عمل می‌کند و به‌زودی موافقت‌نامه راهبردی بین ایران و افغانستان برای حل مساله آب و مشکلات مربوط به رود هیرمند امضا می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، بهرام قاسمی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه وزارت امور خارجه بر روی موضوع آب و مباحث مربوط به آن به ویژه در مناطق مرزی کار می‌کند، گفت: در مناطق مرزی از جمله بین ایران و افغانستان، ایران و ترکیه و حتی درباره عراق مباحثی درباره موضوع آب مطرح است و نقطه‌نظرهایی از سوی طرفین وجود دارد.

بخشی در حوزه بین‌الملل به نام دیپلماسی آب ایجاد کردیم

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: مدتی است وزارت امور خارجه در حوزه آب، فعال‌تر از گذشته عمل می‌کند. سال گذشته بخشی در حوزه بین‌الملل به نام دیپلماسی آب ایجاد کردیم که بعدا در تغییر ساختاری که ایجاد شد، این بخش در زیر مجموعه معاونت سیاسی وزارتخانه کار را دنبال می‌کند.

به‌زودی موافقت‌نامه راهبردی بین ایران و افغانستان برای حل مساله آب امضا می‌شود

وی با اشاره به رایزنی‌هایی ایران با افغانستان درباره آب گفت: با افغانستان طبق تفاهم‌نامه‌ای که داشتیم پنج کمیته درست کردیم که یکی از آنها، کمیته آب است. این کمیته‌ها به زودی به نتیجه می‌رسد و نتیجه آن به امضای موافقت‌نامه راهبردی بین ایران و افغانستان و حل مساله آب و مشکلات مربوط به رود هیرمند منجر خواهد شد.

قاسمی همچنین در خصوص آبگیری سد ایلیسوی ترکیه و مشکلات ناشی از آبگیری این سد برای ایران گفت: درباره موضوع آب با کشور ترکیه مذاکرات کارشناسی انجام نشده است.در این باره فقط وزارت امور خارجه نقش ندارد بلکه وزارت نیرو و ارگان‌های دیگر نیز باید فعال باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha