مدیرعامل سازمان انتقال خون با اشاره به وضعیت تعرفه‌گذاری خون و فرآورده‌های خونی در کشور گفت: در حال حاضر به جز خون کامل، سایر فرآورده‌های خونی ارزش‌گذاری شده‌اند.

کاهش ۵ درصدی مصرف فرآورده‌های خونی در کشور با تعرفه‌گذاری

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان انتقال خون با اشاره به وضعیت تعرفه‌گذاری خون و فرآورده‌های خونی در کشور گفت: در حال حاضر به جز خون کامل، سایر فرآورده‌های خونی ارزش‌گذاری شده‌اند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ابتکار ، علی‌اکبر پورفتح‌الله درباره وضعیت ارزش‌گذاری و تعرفه‌گذاری فرآورده‌های خونی در کشور گفت: در حال حاضر به جز خون کامل سایر فرآورده‌های خونی ارزش‌گذاری شده و بخشی از هزینه‌های آن‌ها دریافت می‌شود که این اتفاق نقش مهمی در مصرف خون در کشور داشته است به ‌طوری که بعد از تعرفه‌گذاری فرآورده‌های خونی شاهد کاهش پنج درصدی مصرف آن‌ها در کشور بوده‌ایم.

فکر می‌کنم ارزش‌گذاری خدمات‌مان بیش از این می‌تواند در منطقی‌سازی مصرف کمک کند. وی افزود: متاسفانه بخش عمده درمان در مراکز دولتی انجام می‌شود و در این مراکز هزینه‌ها احساس نمی‌شود. این درحالی است که ارزش‌گذاری خدمات در مراکز خصوصی بیشتر به چشم می‌آید و تاثیرگذاری‌اش هم محسوس است. پورفتح‌الله تاکید کرد: باید بدانیم که مصرف خون کامل، تنها برای خونریزی‌های تروما است و باید همیشه در دسترس باشد تا جان بیماران به خطر نیفتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha