یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت:نظارت بر انبار‌های نگهداری کالا‌های خوراکی برعهده وزارت بهداشت است و ما یه این نهاد کمک می‌کنیم.

هشدار به انبار‌های اقلام وارداتی

سلامت نیوز:رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت:نظارت بر انبار‌های نگهداری کالا‌های خوراکی برعهده وزارت بهداشت است و ما یه این نهاد کمک می‌کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، نیره پیروزبخت،رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به شکایات مردمی مبنی بر واردات برنج خارجی بی کیفیت و چرایی صدور پروانه استاندارد آن ها، اظهار دکرد: زمانی که برنج در گمرک توسط بازرسان ما مورد آزمایش قرار می گیرد با دقت نظر بالا پروانه استاندارد آن ها صادر و وارد کشور می شوند‌و این طور نیست که ما برای واردات کالایی تخفیف قائل شویم بلکه باید به طور دقیق 85 بند قانون استاندارد را پاس و سپس وارد گمرک کشور شوند.

وی افزود: در این باره باید اشاره کنم برخی وارکنندگان بعد از واردات، اقلام را در انبارهای غیر بهداشتی به مدت طولانی مخفی می کنند و بعد از گذشت مدت زمان طولانی آن ها را با کیفیت نامناسب به فروش می رسانند.

رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سازمان استاندارد برای باطل کردن پروانه اینگونه واردکنندگان راهکاری ندارد،ابراز کرد: خوشبختانه در این مورد حداکثر زمان برای فروش کالاهایی نظیر برنج وگندم،2 سال تعریف شده است.

وی افزود: بعد از اینکه گزارشاتی از این قبیل به دست ما می رسد،از ستاد تنظیم بازار و وزارت بهداشت برای پیگیری این موضوعات کمک خواسته و وارد عمل می شویم تا پروانه استاندارد این وارد کننده را باطل کنیم.

پیرزوبخت با تاکید بر این که سنجش انبارهای نگهداری کالاهای خوراکی بر عهده سازمان ملی استاندارد نیست،افزود: همواره در نقش مشاوران فنی برای کمک به وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی،وزارت صمت و همچنین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آماده هستیم و با جدیت تمام به انبارداران تذکر می دهیم.

وی درپایان با اشاره به بحث کم فروشی برخی از شرکت ها و برندهای معتبرگفت: در گذشته دست سازمان استاندارد بسیار بسته‌تر بود و خوشبختانه در قانون جدید که در حال اجراست برای مقابله با کم فروشان روش تذکر،مشاوره و سپس قضائی را در پیش خواهیم گرفت،زیرا معتقدیم باید برای تولیدگنندگان ملی اعتماد آفرین باشیم نه پلیسی تهدید گر.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha