متخصصان حوزه سلامت می‌گویند اکثریت مردم به اشتباه تصور می‌کنند که به داروی پنی‌سیلین حساسیت دارند

یک باور غلط عمومی درباره حساسیت به پنی‌سیلین

سلامت نیوز:متخصصان حوزه سلامت می‌گویند اکثریت مردم به اشتباه تصور می‌کنند که به داروی پنی‌سیلین حساسیت دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، بر اساس مطالعه‌ای که اخیرا در آمریکا انجام گرفته بیشتر افراد بر این باورند که به داروی پنی‌سیلین حساسیت دارند و این اشتباه می‌تواند برای سلامتی آنان خطرناک باشد.

۱۰ درصد از تمامی بیماران در آمریکا ادعا دارند که داروی پنی‌سیلین برای آنان حساسیت‌زاست. از میان آنان ۹۰ درصد به این دارو آلرژی ندارند و می‌توانند اثرات دارو را تحمل کنند به این معنی که میلیون‌ها نفر از آنتی‌بیوتیک‌های جایگزین مصرف می‌کنند که هزینه بیشتری برای بیمار دارد، سلامت او را به خطر انداخته و حتی سلامت دیگران را نیز به خطر می‌اندازد. راه‌حل این مشکل یک تست ساده آلرژی است.

همچنین در مطالعه‌ای که روی اطلاعات تعدادی بیمار در انگلیس انجام گرفت، مشخص شد افرادی که به پنی‌سیلین آلرژی دارند تقریبا ۹۰ درصد بیشتر ممکن است به عفونت MRSA دچار شوند و احتمال ابتلا به C.diff نیز ۲۶ درصد در آنان بیشتر است.

MRSA و C.diff از خطرات اصلی هستند که سلامت بشر را در سراسر جهان تهدید می‌کنند. در این بررسی بزرگسالانی که به پنی‌سیلین حساسیت دارند با بزرگسالانی که به این مشکل دچار نیستند مورد مقایسه قرار گرفتند.

به گزارش ساینس الرت، افرادی که به پنی‌سیلین حساسیت دارند اغلب از طیف وسیعی از آنتی بیوتیک‌ها مصرف می‌کنند که ممکن است باکتری‌های خوب را در کنار باکتری‌های بد از بین ببرد. در نتیجه، خطر ابتلا به عفونت‌های MRSA و C.diff را در بیماران افزایش می‌دهد که در محیط زیست متداول هستند و می‌تواند بدون هیچ مشکلی روی پوست و روده انسان زندگی کنند. هرچند، زمانی که باکتری‌های خوب با مصرف آنتی بیوتیک‌ها از بین بروند MRSA و C.diff مشکل‌زا می‌شوند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha