تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بازی‌های کامپیوتری باعث افزایش هوش کودکان می‌شود؛ بنابراین می‌توان به کودکان اجازه داد که به بازی‌های کامپیوتری مشغول شوند چراکه برخلاف تصور والدین، مدتی که کودک به این بازی مشغول است، زمان هدررفته محسوب نمی‌شود.

بازی‌های کامپیوتری هوش کودکان را زیاد می‌کند

سلامت نیوز:    تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بازی‌های کامپیوتری باعث افزایش هوش کودکان می‌شود؛ بنابراین می‌توان به کودکان اجازه داد که به بازی‌های کامپیوتری مشغول شوند چراکه برخلاف تصور والدین، مدتی که کودک به این بازی مشغول است، زمان هدررفته محسوب نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا پرس،محققان معتقد هستند که بازی‌های کامپیوتری قدرت استدلال و تجزیه‌وتحلیل کودکان را تقویت می‌کند و باعث افزایش هوش آن‌ها می‌شود. به همین جهت پژوهشگران اعلام کردند که اگر کودکان زمانی را برای انجام این‌گونه بازی‌ها صرف می‌کنند نباید برای والدین نگران‌کننده باشد.

    به اعتقاد محققان بازی‌های کامپیوتری به کودکان کمک می‌کند تا قدرت استدلال و حل مسئله‌شان افزایش پیدا کند. با انجام بازی‌های ویدئویی، کودک شما می‌تواند مغز خود را برای پیدا کردن راه‌های خلاقانه برای حل پازل‌ها و سایر مشکلات آموزش دهد.

گروهی از محققان دانشگاه ویسکانسین-مدیسون (Wisconsin -Madison) در ایالات‌متحده آمریکا در بررسی‌های اخیرشان دریافتند که انجام بازی‌های کامپیوتری گروهی به کودکان کمک می‌کند تا یکدلی و انتقال فکری خود را رشد داده افزایش دهند. تحقیقات پیشین نیز اثرات مثبت بازی‌های کامپیوتری را بر رشد عمومی مغز ثابت کرده بود.

به اعتقاد محققان بازی‌های کامپیوتری به کودکان کمک می‌کند تا قدرت استدلال و حل مسئله نشان افزایش پیدا کند. با انجام بازی‌های ویدئویی، کودک شما می‌تواند مغز خود را برای پیدا کردن راه‌های خلاقانه برای حل پازل‌ها و سایر مشکلات آموزش دهد.

دربازی‌های کامپیوتری هماهنگی اعضای بدن کودک مانند چشم و دست افزایش پیداکرده و کودک بهتر می‌تواند حرکاتش را کنترل کند. درواقع می‌توان گفت که دربازی‌های کامپیوتری، کودک نیازمند هماهنگی چشم و دست و توانایی فضایی – بصری است. با توجه به مطالعات انجام‌شده کودکان می‌توانند مهارت‌های متنوعی همچون مهارت‌های فضایی و بصری را همراه با مهارت‌های عملی بهتر در میان بزرگ‌سالان یاد بگیرند.

بازی‌های کامپیوتری ممکن است برنامه‌ریزی، مدیریت منابع و تدارکات بهتر را در اختیار کودکان قرار دهد. در هر بازی کامپیوتری منابعی در اختیار گیمر قرار می‌گیرد که وی در طول بازی می‌آموزد که چگونه از این منابع استفاده کرده و آن‌ها را حفظ کند.

این موضوع می‌تواند کودک شمارا به یک فرد دارای قابلیت‌های هم‌زمان تبدیل کند. در حقیقت بازی‌های ویدئویی به کودک شما آموزش می‌دهد تا با مسائل مختلفی سروکار داشته و در ردیابی هم‌زمان بسیاری از متغیرهای تحت کنترل و اهداف متعدد مهارت کسب کند. با انجام بازی‌های کامپیوتری، کودک شما انعطاف‌پذیری بیشتری خواهد داشت و یاد می‌گیرد که تاکتیک‌های سریع را برای نتایج بهتر در کمترین زمان ممکن تغییر دهد.

 بازی‌های ویدئویی می‌توانند به فرزند شما قابلیت تفکر بسیار سریع داده و وی را قادر به تحلیل سریع واقعیت‌ها و داده‌ها کرده و او را وادار کند که بر این اساس تصمیم‌گیری کند. به همین دلیل محققان پیشنهاد می‌کنند که از بازی‌های ویدئویی برای آموزش سربازان و جراحان استفاده شود.

علاوه بر موارد گفته‌شده، بازی‌های ویدئویی کودک شمارا نسبت به محیط اطراف خود، دقیق‌تر می‌کند. انجام این بازی‌ها به فرزندتان شما امکان می‌دهد تا با دقت تصمیم‌گیری‌های سریع انجام دهد. کارشناسان می‌گویند این بهترین مهارت برای جوانان در جهان امروز است.

بازی‌های ویدئویی به کودکان می‌آموزند که به‌صورت استراتژیک فکر کنند: این بازی‌ها نیاز به بازیکنانی دارد تا با حفظ هدف بلندمدت خود با مشکلات مواجه شوند. از سوی دیگر انجام بازی‌های ویدئویی آگاهی وضعیتی فرزند شمارا بهبود می‌بخشد. کارشناسان می‌گویند مهم است که کودک شما می‌داند که چگونه به تغییرات موقعیتی ناگهانی توجه داشته باشد.

منبع: thehealthsite

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha