آرسنیک به لحاظ مضراتی که برای سلامتی دارد شناخته شده است اما برخی محققان بر این باورند که تعدادی از ترکیب‌های آرسنیک می‌توانند جنبه درمانی داشته باشند.

ادعای محققان درباره ترکیب‌های ضد سرطانیِ آرسنیک

سلامت نیوز:آرسنیک به لحاظ مضراتی که برای سلامتی دارد شناخته شده است اما برخی محققان بر این باورند که تعدادی از ترکیب‌های آرسنیک می‌توانند جنبه درمانی داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد استفاده از برخی ترکیب‌های آرسنیک در دوزهای مشخص، خواص درمانی دارد. همچنین یکی از این ترکیب‌ها می‌تواند به درمان سرطان کمک کند.

آرسنیک در فهرست مواد سرطان‌زا قرار می‌گیرد که وجود آن در محیط زیست می‌تواند انسان را در معرض ابتلا به سرطان قرار دهد. هر چند برخی از ترکیب‌های این ماده پیش از این در درمان بیماری‌های مختلف کاربرد داشته است.

یکی از این ترکیب‌ها به نام ATO که امروزه نیز مورد استفاده است با نام تجاری Trisenox مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفته است.

اکنون گروهی از محققان در آمریکا تاثیرات احتمالی ATO را در درمان سرطان مورد بررسی قرار داده‌اند. همچنین این محققان بررسی کردند چگونه ATO در ترکیب با داروی موجود دیگر به نام ATRA می‌تواند در درمان نوعی از سرطان خون تاثیرگذار باشد.

به گفته محققان مکانیزمی که از طریق آن ترکیب ATO با ATRA در درمان نوعی از سرطان خون موثر است به خوبی مشخص نیست اما این مطالعه نشان داد چگونه این مواد در سطح سلولی عمل کرده و تعاملات آنها در درمان دیگر انواع سرطان مفید است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان روی نمونه‌هایی از سرطان خون، پستان و کبد تحقیقاتی انجام داده و متوجه شدند ترکیب ATO-ATRA آنزیم Pin1 را از بین می‌برد. Pin1 در تنظیم شبکه‌های سیگنالی در سرطان نقش کلیدی دارد و بیش از 40 پروتئین را فعال می‌کند که تومورهای سرطانی از آنها تغذیه می‌شوند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha