کالیفرنیا امسال بزرگترین آتش‌سوزی‌اش را در تاریخ تجربه کرده است.

تصاویر هولناک از آتش‌سوزی کالیفرنیا / آتشی به وسعت ۴ برابر تهران

سلامت نیوز: کالیفرنیا امسال بزرگترین آتش‌سوزی‌اش را در تاریخ تجربه کرده است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل ازخبر آنلاین ؛ تابستان امسال، کالیفرنیا با یکی از بدترین تابستان‌های تاریخ خود در حوزه آتش‌سوزی درگیر شده است؛ 16هزار خانه در خطر سوختن هستند، 25هزار نفر خانه‌های خود را ترک کرده‌اند و بسیاری مقصر این اتفاق را دونالد ترامپ و تغییراقلیم می‌دانند.

از ابتدای سال میلادی اخیر تاکنون بیش از 5هزار بار کالیفرنیا در آتش سوخته است و در این میان 820هزار هکتار از اراضی این ایالت سوخته است، دقیقا دو برابر اراضی سوخته شده این ایالت در همین زمان در سال گذشته. تاکنون 8 شهروند عادی و 5 آتش‌نشان هم به دلیل این آتش‌ها کشته شده‌اند.




بزرگترین آتش‌سوزی تاریخ کالیفرنیا

با شروع فصل تابستان شدت این آتش‌سوزی‌ها به سرعت افزایش پیدا کرد به طوری که امروز کالیفرنیا با 13 آتش‌سوزی متفاوت درگیر است که 3 مورد از آن‌ها از بزرگترین آتش‌سوزی‌های تاریخ این ایالت هستند.

آتش‌سوزی مندچینو یکی از این 3 آتش‌سوزی است که از دو هفته پیش شروع شده و با این وجود که همچنان فعال است تبدیل به بزرگترین آتش‌سوزی تاریخ کالیفرنیا تبدیل شده. وسعت این آتش‌سوزی بیش از 305هزار هکتار یعنی چیزی بیش از 4 برابر وسعت شهر تهران است!

هیتر ویلیامز سخنگوی سازمان جنگل‌ها و آتش‌سوزی کالیفرینا در این رابطه به «سی‌ان‌بی‌سی» گفت: «ما قطعا در حال مشاهده روندی هستیم که از سال 2017 شروع شد، این روند امسال وسیع‌تر و سریع‌تر شده و افراد را مجبور کرده خانه‌های خود را ترک کنند.»

به گفته ویلیامز هوای به شدت گرم و خشک به همراه نبود سوخت‌های گیاهی عوامل اصلی ایجاد این وضعیت در اروپا هستند.




متهم اصلی؛ تغییراقلیم و دونالد ترامپ!

قبلا شرکت‌های مختلف عامل آتش‌سوزی در جنگل‌های کالیفرنیا شناخته می‌شدند اما حالا تغییراقلیم و در نتیجه گرم شدن زمین باعث شده دیگر نتوان مقصر اصلی آتش‌سوزی‌ها را پیدا کرد.

خشکسالی‌های شدید باعث شده که میلیون‌ها درخت در سال‌های گذشته در کالیفرنیا از بین بروند و سوخت ناشی از مرگ این درختان باعث شده آتش‌سوزی‌ها شدیدتر و سریعتر شوند، از سوی افزایش دما هم این وضعیت را بسیار بدتر می‌کند. ایالت کالیفرنیا هم چند ماه پیش در بیانیه‌ای هشدار داده بود که تغییراقلیم می‌تواند آینده این کشور را به خطر بیاندازد.

با این وجود دولت ترامپ که بارها وجود تغییراقلیم را رد کرده بود این موضوع را تکذیب کرده. او در این رابطه در توییتی نوشته بود: «آتش‌سوزی کالیفرنیا در حال بزرگ شدن است و عامل اصلی آن بیشتر قوانین زیست‌محیطی بسیار بدی هستند که اجازه نمی‌دهد آب به جنگل کالیفرنیا برسد.»

او بارها ادعا کرده که آب بیشتر برای کشاورزان و آب کمتر برای برای ماهی‌ها می‌تواند آتش‌سوزی جنگل‌های کالیفرنیا را نجات بدهد.



با این وجود دنیل برلانت معاون آتش‌نشانی کالیفرنیا در این رابطه به واشینگتن پست گفت: «ما آب زیادی برای مقابله با آتش داریم، اما بیایید واضح باشیم؛ اقلیم در حال تغییر ما است که چنین شرایطی را ایجاد کرده.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha