دبیر انجمن دکتری علوم آزمایشگاهی با اشاره به امکان واردات موازی در بخش علوم آزمایشگاهی گفت: در صورت عدم واردات کیت‌ها و جایگزین نکردن آنها در تشخیص بیماری‌ها دچار مشکل می‌شویم.

مشکل در تشخیص بیماری‌ها در نبود کیت‌های آزمایشگاهی

سلامت نیوز: دبیر انجمن دکتری علوم آزمایشگاهی با اشاره به امکان واردات موازی در بخش علوم آزمایشگاهی گفت: در صورت عدم واردات کیت‌ها و جایگزین نکردن آنها در تشخیص بیماری‌ها دچار مشکل می‌شویم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از طبنا، دکتر علی صالحی‌تبار درباره امکان واردات موازی در بخش علوم آزمایشگاهی گفت: در دوره‌ای که آقای دکتر طریقت منفرد وزیربهداشت بودند مجوزی را صادر کرد که از این به بعد دیگر نمایندگی انحصاری معنایی ندارد بنابراین اگر کشور نیاز به کالایی در حوزه خدمات آزمایشگاهی دارد و شرکتی می‌تواند آن را وارد کند وزارت بهداشت مجوز لازم را به او بدهد بنابراین درخواست ما مبنی براین است که در شرایط موجود این مجوز دوباره داده شود.

او افزود: این مسئله سبب شده تا برخی مواقع شرکتی که از آن مسیر کیت‌ها یا محصولات آزمایشگاهی خود را وارد می‌کند دچار مشکل یا محدودیت شود درصورتی که نباید محدودیت یک کشور تنشی را به کشور وارد کند و اگر شرکت، آزمایشگاه یا سازمان دیگری می‌تواند نیاز آزمایشگاه‌ها را تامین کند دولت باید این را رسما اعلام کند تا در تامین تجهیزات آزمایشگاهی دچارمشکل نشویم.

دبیر انجمن دکتری علوم آزمایشگاهی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل در بخش علوم آزمایشگاهی مربوط به ارز و واردات کیت‌های آزمایشگاهی است و با توجه به تغییر رویه‌ بانک مرکزی برای انتقال ارز، شرکت‌ها به یک بروکراسی اداری رسیده‌اند که هنوز کیت آنها وارد نشده است.

صالحی‌تبار ادامه داد: اینطور که به ما اطلاع داده‌اند این مشکل رفع خواهد شد اما به هرحال ما نگران هستیم که به هر دلیل ارز به این شرکت‌ها داه نشود و کیت‌ها در داخل کشور مخصوصا سیستم‌های بسته آن که تمامی مواد از خارج وارد می‌شود دچار مشکل شوند و اگر تست جایگزین وجود نداشته باشد در تشخیص بیماری‌ها دچار مشکل می‌شویم.



   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha