متخصصان سلامت در یک مطالعه جدید مدعی شدند که مصرف نوشیدنی‌های رژیمی (حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی) احتمال بازگشت سرطان روده را در بیماران کاهش می‌دهد.

ادعای تاثیر مثبت نوشابه‌های رژیمی در مبتلایان به سرطان روده

سلامت نیوز:متخصصان سلامت در یک مطالعه جدید مدعی شدند که مصرف نوشیدنی‌های رژیمی (حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی) احتمال بازگشت سرطان روده را در بیماران کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی گروهی از متخصصان علوم پزشکی در آمریکا مشاهده کردند در بیماران مبتلا به سرطان روده که روزانه یک بار یا بیشتر از این نوشیدنی‌ها مصرف می‌کنند در مقایسه با افراد دیگر احتمال بازگشت بیماری به نصف کاهش پیدا می‌کند.

این متخصصان در توضیح این مطالعه اظهار داشتند: این بررسی به گونه‌ای انجام نگرفته که تاییدکننده نقش یا چگونگی مصرف این نوشیدنی‌ها در کاهش خطر بازگشت علائم سرطان روده باشد و تنها فرضیه‌هایی در رابطه با دلایل یافته‌های بدست آمده مطرح شده است.

به گفته محققان، اولین دلیل می‌تواند این باشد که بیمارانی که از نوشیدنی‌های رژیمی حاوی شیرین شده مصنوعی مصرف می کنند، این نوشیدنی‌ها را با نوشابه و آب‌میوه غیر طبیعی جایگزین می‌کنند و بنابراین مقدار کمتری مواد قندی دریافت می‌کنند.

چارلز فوچز یکی از محققان این مطالعه گفت: نقش رژیم‌های غذایی پس از تشخیص بیماری و سبک زندگی بر خطر بازگشت علائم بیماری سرطان روده و فاکتورهای مختلف مرتبط با بازگشت بیماری مورد مطالعه قرار گرفته است. این فاکتورها شامل چاقی، سبک زندگی کم تحرک، رژیم غذایی غربی و نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی می‌شود.

محققان تاکید کردند: در حدود ۳۰ درصد از بیماران مبتلا به سرطان روده که تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند علائم بیماری مجدد بازمی‌گردد.

به گزارش ژاپن تودی، به گفته محققان آب بهترین گزینه برای این بیماران است اما اگر آنان به مصرف نوشیدنی‌های شیرین میل دارند نوشیدنی‌های رژیمی می‌تواند جایگزین بهتری باشد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha