سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 251081

یک متخصص درمان ریشه با تشریح دو اصول حیاتی در دندانپزشکی که باعث می‌شود افراد در مراجعه به دندانپزشکان به بیماری دیگری مبتلا نشوند، از سخت شدن تهیه و خرید تجهیزات دندانپزشکی خبر داد.

خرید تجهیزات دندانپزشکی سخت شد

سلامت نیوز: یک متخصص درمان ریشه با تشریح دو اصول حیاتی در دندانپزشکی که باعث می‌شود افراد در مراجعه به دندانپزشکان به بیماری دیگری مبتلا نشوند، از سخت شدن تهیه و خرید تجهیزات دندانپزشکی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،دکترمجید کاظم  با اشاره به اینکه در دندانپزشکی اصلی داریم که هر بیماری که به مطب یا درمانگاه ورود می‌یابد ممکن است بیماری‌های مختلفی داشته باشد، لذا رعایت اصول استریل و کنترل عفونت با جدیت انجام می‌شود.

این متخصص درمان ریشه گفت: این مسئله برای فردی که اعلام به مشکلات و بیماری‌اش نکند، با کسی که موضوع را اعلام کند فرقی نداشته و ما دقت لازم را انجام می‌دهیم که برگزاری پنل و کارگاه برای دستیاران و منشی‌ها، یادآوری چگونگی رعایت اصول حفاظتی و استریل کردن مواد در دندانپزشکی است.

دبیر اجرایی هجدهمین همایش بین‌المللی انجمن اندودنتیست ادامه داد:‌ هر فردی که جراحی شود امکان خطر عفونت در آن وجود داشته لذا رعایت استریل و نکات بهداشتی بسیار حائز اهمیت است.

وی در ارتباط با برگزاری هجدهمین همایش بین‌المللی انجمن اندودنتیست ایران اظهار داشت: شعار این همایش افق‌های نوین در درمان ریشه یا اندو دونتیکس بوده و دندانپزشکان عمومی، متخصصین ریشه، دانشجویان، منشی و دستیاران مطب‌ها گروه‌های هدف این همایش هستند.

کاظم با بیان اینکه رعایت اصول استریل و کنترل عفونت با جدیت در دندانپزشکی‌ها انجام می‌‌پذیرد و کارگاهی برای تقویت این موضوع برای دستیاران و منشی‌های دندانپزشکی در همایش برپا خواهد شد، گفت: نمایشگاه تجهیزات و وسایل دندانپزشکی در حاشیه این همایش نیز برگزاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 11 مهمان خارجی در این همایش حضور خواهند داشت، افزود: جدیدترین مباحث علمی و موضوعات درمانی در این همایش ارائه و توسط اساتید و صاحب‌نظران برجسته مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

کاظم ادامه داد: پیش بینی می‌شود 500 دانشجو در این همایش حضور یابند که دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی موضوعاتی همچون امکان خوابگاه و اقامت این دانشجویان را درنظر گرفته است.

وی عنوان کرد: برای منشی و دستیاران مطب‌های دندانپزشکی یک برنامه 6 ساعته آموزشی خواهیم داشت که دو ساعت آن در مورد کنترل عفونت و ارائه اصول استریل است و چهار ساعت آن هم به موضوع مطب‌داری، برخورد درست با بیمار و ایجاد رضایتمندی در بیمار اختصاص داده شده است.

دبیر اجرایی هجدهمین همایش بین‌المللی انجمن اندودنتیست ایران اضافه کرد: این همایش حداکثر امتیاز بازآموزی را طی مراحل قانونی کسب کرده و از وزارت بهداشت موفق شدیم 20 امتیاز بازآموزی را برای آن مجوز بگیریم.

کاظم از برگزاری نمایشگاهی جهت حضور شرکت‌های ارائه وسایل و تجهیزات دندانپزشکی خبر داد و اعلام کرد:‌ از آنجایی که درمان ریشه و اندو موضوعی تخصصی است و بیشتر وسایل و تجهیزات به کشور وارد می‌شود و تولیدات محدود است، سعی در برگزاری این نمایشگاه کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط تحریم‌ها و وضعیت اقتصادی پیش‌رو، خرید وسایل و تجهیزات دندانپزشکی سخت شده و همکارانی که برای شرکت در این همایش حضور می‌یابند می‌تواند اقلام و اجناس مورد نیاز خود را تهیه کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha