معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام‌پزشکی، گفت: قرار نیست اپتومتریست برای مجوز عینک‌سازی مراحل سختی را گذراند و این در صلاحیت اپتومتریست است.

اپتومتریست‌ها نباید برای ساخت عینک طبی در تنگنا قرار بگیرند

سلامت نیوز:معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام‌پزشکی، گفت: قرار نیست اپتومتریست برای مجوز عینک‌سازی مراحل سختی را گذراند و این در صلاحیت اپتومتریست است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمد جهانگیری در بیست و یکمین کنگره سراسری انجمن علمی اپتومتری ایران، که روز چهارشنبه در مرکز همایش های رازی برگزار شد، اظهار داشت: جامعه اپتومتری یکی از جامعه‌های فعال پزشکی و عضو ثابت این نظام پزشکی و حق‌دار جامعه پزشکی است،‌ همچنین این انجمن در شورای عالی نظام پزشکی عضو فعال دارد.

وی افزود: مشکلات امروزه جامعه پزشکی علل اساسی دارد که یکی از آنها عدم همبستگی در جامعه پزشکی است. باید به صورت صنف فرهیخته و جامعه مرجع همبستگی ما در همه ارکان متبلور باشد.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام‌پزشکی با بیان اینکه جامعه پزشکی در شرایط فعلی کشور باید برنامه‌ داشته باشد، گفت: ۹۰۰ میلیون بار مراجعه به جامعه پزشکی داریم عضوی از مردم هستیم و با دردهای مردم آشناییم و ما فرزندان نخبه این کشور هستیم و اگر نتوانیم نسخه برای خود بپیچیم کفایت برای کارهای دیگر نمی‌کند.

جهانگیری گفت: مؤثرین عضو هیأت دولت وزیر بهداشت است و حضور پزشکان نیز در همه نقاط کشور وجود دارد که این نشان می‌دهد که امروز باید تلاش کنیم که همچون گذشته ملتی سرافراز، آباد و بدون دغدغه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما دلسوز این کشور هستیم و مملکت ما برای ما و حق ماست،‌ افزود: اکنون دل ما نخبگان می‌لرزد بیایید همه برای هم برای ابادانی کشور تفکرات مثبت را ترویج دهیم  و اگر انتقادی می‌کنیم راه‌حل را نیز ارائه دهیم.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام‌پزشکی با اشاره به اینکه جامعه پزشکی امروز مظلوم است و در تمام عرصه‌ها و مشکلاتی که وجود دارد امروز تنها صنفی که به جرأت می‌گویم کاستی برای مردم نگذاشته جامعه پزشکی است. همه هزینه‌ها افزایش یافته ولی کاستی و احتکاری توسط پزشکان صورت نگرفته است.

جهانگیری اضافه کرد: منظم‌ترین صنفی که مالیات می‌پردازد طبق آمار سازمان مالیاتی کشور جامعه پزشکی است و پزشکان تلاش می‌کنند همیشه اقدامات مؤثری برای مردم انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه پیگیری‌ها را برای رفع مشکلات جامعه اپتومتری انجام می‌دهیم افزود: از اول شهریور ماه با سندیکای بیمه تکمیلی برای پذیرش نسخ اپتومتریست‌ها نشست خواهیم داشت و ان‌شاءالله مشکلات در این زمینه برطرف می‌شود در بحث نظارت‌ها که گاهی افراد فاقد صلاحیت دخالت می‌کنند پیگیری و نظارت را با کمک جامعه اپتومتریست انجام می‌دهیم.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام‌پزشکی با بیان اینکه برخی اپتومتریست‌ها که آمار آنها کمتر از یک درصد است فعالیت خلاف انجام می‌دهند که با کمک خود اعضای خود اپتومتری می‌توان گام‌های مؤثر را برای پیگیری و نظارت بیشتر انجام داد، گفت: امروز ۲۵۴۵ نفر در جامعه اپتومتری هستند و ۱۷۶۶ دفتر کار اپتومتری داریم که مصداق دفتر کار و عینک‌سازی را باید یکی کنیم.

جهانگیری خاطرنشان کرد: قرار نیست اپتومتریست برای مجوز عینک‌سازی مراحل سختی را گذراند و این در صلاحیت اپتومتریست است.امروز دفتر کار برای اپتومتریست‌ها توسط سازمان نظام پزشکی به صورت آنلاین مجوز و پروانه صادر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha