چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 251205

دانه های کنجد در دوران باستان به دلیل مزایایی که داشتند، همانند طلا با ارزش بودند. این دانه های ریز نه تنها میان وعده ای خوشمزه محسوب می شوند، بلکه به بهبود بسیاری از وضعیت های پزشکی و ارتقای سلامت عمومی کمک می کنند.

سلامت نیوز: دانه های کنجد در دوران باستان به دلیل مزایایی که داشتند، همانند طلا با ارزش بودند. این دانه های ریز نه تنها میان وعده ای خوشمزه محسوب می شوند، بلکه به بهبود بسیاری از وضعیت های پزشکی و ارتقای سلامت عمومی کمک می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت از activebeat، دانه های کنجد سرشار از پروتئین هستند و مزیت آنها برای سلامتی شناخته شده است:

کنترل کسترول: فیتواسترول های موجود در دانه های کنجد، به کاهش کلسترول کمک می کند. فیتواسترول ها همان استرول های گیاهی هستند که جذب کلسترول در روده ها را کاهش می دهند. کنجد در میان 27 نوع دانه و آجیل، دارای بالاترین میزان فیتواسترول ها است.

کاهش استرس اکسیداتیو: تحقیقات دانشمندان برزیلی نشان داده است که دانه های کنجد می توانند تاثیر قابل توجهی بر استرس اکسیداتیو در بدن داشته باشند. استرس اکسیداتیو در اثر فعالیت رادیکال های آزاد در بدن ایجاد می شود و می تواند خطر ابتلا به بسیاری از مشکلات مانند دیابت، سرطان و حتی نارسایی قلبی را افزایش دهد. دانه های کنجد سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند که به کاهش استرس اکسیداتیو کمک می کنند.

مدیریت دیابت: شما هنوز باید داروهایی را که پزشک برای دیابت تجویز کرده، مصرف کنید اما با اضافه کردن دانه های کنجد به رژیم غذایی روزانه خود می توانید به بهبود کنترل قند خون تان کمک نمایید.

کمک به درمان آرتروز: مزایای دانه های کنجد برای افراد مبتلا به استئوآرتریت زانو شناخته شده است. اضافه کردن روزانه یک و نیم اونس از این دانه ها در کنار مصرف استامینوفن و گلوکزآمین، و ادامه این روند برای بیش از دو ماه، به بهبود دردهای ناشی از آرتروز کمک می کند.

افزایش سلامت قلب: از آنجا که دانه های کنجد منجر به کاهش سطح کلسترول می شوند، جای تعجب نیست که برای افزایش سلامت قلب نیز مزایای زیادی دارند. این دانه ها سطوح کلسترول کبد را نیز کاش می دهند و با پایین آوردن فشار خون، منجر به افزایش سلامت قلب می شوند.

کاهش اضطراب: دانه های کنجد حاوی مواد معدنی منیزیم و کلسیم هستند که خاصیت کاهندگی استرس را دارند. کنجد همچنین حاوی تیامین و تریپتوفان است که به تولید سروتونین کمک می کند. سروتونین به کاهش درد، بهبود خلق و خو و افزایش خواب عمیق کمک می کند.

تقویت سلامت پوست: محتوای بالای روی در دانه های کنجد به تولید کلاژن کمک می کند. همانطور که می دانید کلاژن باعث ایجاد الاستیسیته می شود و به ترمیم بافت های آسیب دیده بدن کمک می کند. مصرف منظم روغن کنجد خطر ابتلا به سرطان پوست را کمتر می کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha