روز پنجشنبه ارجاع یک بیمار بدحال به بیمارستان خصوصی در شهر پردیس بهانه‌ ضرب وشتم تکنسین‌های اورژانس و توقیف ۲ ساعته آمبولانس ۱۱۵ شد.

ضرب وشتم تکنسین اورژانس توسط پرسنل بیمارستان!

سلامت نیوز: روز پنجشنبه ارجاع یک بیمار بدحال به بیمارستان خصوصی در شهر پردیس بهانه‌ ضرب وشتم تکنسین‌های اورژانس و توقیف ۲ ساعته آمبولانس ۱۱۵ شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس؛داستان کتک خوردن بچه‌های اورژانس انگار تمامی ندارد.هر بار که یک بیمار بدحال است و خانواده او از کنترل خارج می‌شود، یا وقتی بیمار به هر دلیلی فوت می‌کند، درست آنوقت است که تاوان آن را باید بچه‌های اورژانس بدهند.

این داستان به سریالی تلخ تبدیل شده که هراز چندگاهی، دامان یکی از تکنسین‌های اورژانس را می‌گیرد.

روز پنجشنبه تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ در یک بیمارستان خصوصی در شهر پردیس مورد ضرب و شتم قرار گرفتند؛ اینبار اما ماجرا فرق می‌کرد و کاملا متفاوت بود. تکنسین های ۱۱۵ توسط عوامل خود بیمارستان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و آمبولانس‌آنها بیش از ۲ ساعت در بیمارستان توقیف می‌شود.

داستان از این قرار است که ظاهرا واحد اورژانس پس از اعزام به یک ماموریت با یک مورد خاص روبرو می‌شود. کودکی ۲ ساله که دچار تشنج شده و بسیار بد حال است. طبق پروتکل‌ها درمانی، بیمار را بلافاصله به نزدیک ترین مرکز درمانی منتقل می‌کنند، اما مسئولان این بیمارستان که خصوصی هم هست! از ارجاع یک بیمار کارگرزاده و بی‌پول چنان خشنود نمی‌شوند و تلافی آن را با کتک بر سر تکنسین‌های اورژانس خالی می‌کنند.

نادر شایان مسئول اورژانس شهرستان پردیس  گفت: صبح روز پنجشنبه تکنسین‌های اورژانس پس از اعزام به یک مأموریت با کودک دوساله بدحال و دارای تشنج مواجه می‌شوند که پس از تشخیص اولیه وطی هماهنگی با مرکز فوریت‌های اورژانس و با توجه به بدحالی کودک دوساله تصمیم بر ارجاع وی به یکی از بیمارستان‌های خصوصی پردیس گرفته می‌شود.

وی‌ ادامه داد: طبق اظهارات همکاران من از همان لحظه اول انتقال این نوزاد به اورژانس بیمارستان خصوصی شهر پردیس با برخورد پرسنل این بیمارستان مواجه می‌شوند.

وی افزود: طبق پروتکل درمانی باید بیمار بدحال به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل شود اما به محض اینکه همکاران من می‌خواستند از بیمارستان خارج شوند، با دخالت عوامل بیمارستان مواجه شده و بیش از دو ساعت آمبولانس اورژانس در بیمارستان توقیف می‌شود. همین موضوع نیز باعث درگیری حراست بیمارستان و تکنسین‌های اورژانس می‌شود که عوامل بیمارستانی، تکنسین‌ها را مورد ضرب و شتم قرار داده و آمبولانس نیز آسیب می‌بیند.

مسئول اورژانس شهرستان پردیس گفت: پیش از این مسئولان این بیمارستان خصوصی اعلام کرده‌بودند که بیمار اورژانسی را به این بیمارستان منتقل نکنید و در این یک ساله هم هیچ بیماری را به این بیمارستان ارجاع نداده‌ایم، اما طبق پروتکل قانوناً کسی نمی‌تواند این منع را انجام دهد؛ چراکه طبق قوانین در این مواقع اولین مرکز درمانی حتی اگر مطب خصوصی باشد برای حفظ جان بیمار در اولویت است.

لازم به ذکر است این بیمارستان در محدوده دانشگاهی شهید بهشتی و تحت نظارت و بازرسی این دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

از پرسنل بیمارستان شکایت کردیم

معتمدی معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس گفت:‌ طبق قوانین اورژانس هیچ آمبولانس ۱۱۵ نیاز به گرفتن پذیرش از هیچ بیمارستان و مرکز درمانی را ندارد و تنها در مواقعی که نیاز است بیمار در بین استان جا‌به جا شود باید این هماهنگی صورت پذیرد.

وی افزود: در قوانین ما اولویت حفظ جان بیمار است و فرقی نمی‌کند که بیمار به چه بیمارستانی و مرکز درمانی باید ارجاع شود. اگر بیمار بدحال باشد نخستین موضوع و اولویت نزدیک ترین مرکز درمانی است، حال می‌خواهد خصوصی باشد یا دولتی یا نیروهای مسلح و حتی مطب و درمانگاه. تمامی مراکز وظیفه دارند بیمار بدحال را بدون چو و چرا پذیرش کند.

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس تاکید کرد:‌ در این مورد اخیر هم یک بیمار ۲ ساله بدحال بوده که همکاران من طبق ضوابط و مقررات اقدام به ارجاع این کودک به یکی از بیمارستان‌های خصوصی کرده‌اند، البته که همین اقدام هم باعث حفظ جان این کودک شده است.

معتمدی ادامه داد:‌ آنچه مشخص است پرسنل بیمارستان با اقدام غیرحرفه‌ای و غیر اخلاقی با پرسنل اورژانس درگیر شده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده‌‌اند؛ همچنین آمبولانس هم که یک وسیله برای خدمات ضروری عمومی است به مدت دو ساعت در این بیمارستان توقیف بوده که همین موضوع هم جرم است. مطمئن باشید که ما از طریق حقوقی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و به هیچ عنوان کوتاه هم نخواهیم آمد.

وی در پایان گفت:‌ از طرفی هیچ بیمارستانی چه دولتی و خصوصی حق نگه داشتن آمبولانس را ندارد؛ خودروهای ۱۱۵ پس از ارجاع بیمار بلافاصله باید از مرکز درمانی خارج شوند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha