متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی با اشاره به اینکه لیموترش از ابتلا به دیابت و پرفشاری خون پیشگیری می‌کند، گفت: مصرف روزانه دو لیموترش برای افراد جهت حفظ سلامتی بدن توصیه می‌شود.

پیشگیری از دیابت و پرفشاری خون با مصرف روزانه لیموترش

سلامت نیوز:متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی با اشاره به اینکه لیموترش از ابتلا به دیابت و پرفشاری خون پیشگیری می‌کند، گفت: مصرف روزانه دو لیموترش برای افراد جهت حفظ سلامتی بدن توصیه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،احمد اسماعیل‌زاده عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ، در ارتباط با خواص تغذیه‌ای و درمانی لیموترش اظهار داشت: لیموترش حاوی ویتامین C فراوان بوده و تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد مصرف این ماده غذایی سبب تقویت سیستم ایمنی و ساخت کلاژن بیشتر در بدن جهت استفاده در پوست،‌مو و استخوان به ویژه در کودکان در حال رشد می‌شود.

وی افزود: فیبر موجود در لیموترش باعث کندی جذب قند و چربی در بدن شده بنابر این مصرف آن از ابتلا به دیابت و چربی خون پیشگیری می‌کند.

این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی با اشاره به اینکه لیموترش علاوه بر ویتامین C حاوی پتاسیم نیز است، گفت: بنابر این مصرف این ماده غذایی علاوه بر کنترل فشارخون از ابتلا به پرفشاری و پیشرفت آن پیشگیری می‌کند. بنابر این توصیه می‌شود به طور کلی همه افراد روزانه مصرف دو لیموترش را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

اسماعیل‌زاده بیان داشت:‌از طرفی در کشور ما مصرف نمک بالا بوده و این مسئله عامل اصلی پرفشاری به شمار می‌رود بنابر این افراد دچار پرفشاری خون یا کسانی که محدودیت مصرف نمک همچون بیماران کلیوی دارند، بهتر است از لیمو ترش به عنوان طعم‌دهنده استفاده کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: فیبر موجود در لیموترش نیز برای بهبود عملکرد سیستم گوارشی مطلوب است و از ابتلا به سرطان‌های این دستگاه از بدن پیشگیری می‌کند.البته افراد مبتلا به زخم معده و رفلاکس بهتر است این ماده غذایی را کمتر استفاده کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha