فرمانده نیروی‌انتظامی گچساران در استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد تاکید کرد: شرایط مواد مخدر در کشورمان به جهت وسعت مرزهای مشترکی که دارد بسیار حساس و به‌خصوص افغانستانی که درجوار کشورمان قرار دارد بزرگ‌ترین تولید‌کننده مواد مخدر دنیاست‌.

750 هزار زن معتاد در کشور

سلامت نیوز:فرمانده نیروی‌انتظامی گچساران در استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد تاکید کرد: شرایط مواد مخدر در کشورمان به جهت وسعت مرزهای مشترکی که دارد بسیار حساس و به‌خصوص افغانستانی که درجوار کشورمان قرار دارد بزرگ‌ترین تولید‌کننده مواد مخدر دنیاست‌.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از جهان صنعت ،سیدمحمد موسوی با بیان اینکه ایران بزرگ‌ترین ترانزیت مواد مخدر در دنیاست، گفت: جوان بودن جامعه ایران اسلامی و دیگر عوامل ما را به بزرگ‌ترین ترانزیت مواد مخدر دنیا مبدل کرده است که می‌طلبد برنامه‌ریزی حساب‌شده‌ای دراین زمینه انجام دهیم‌. فرمانده انتظامی گچساران اضافه کرد: معضل اعتیاد امروز بحرانی است که برای همه ما عادی شده و بخشی به جهت گسترشی است که مواد مخدر درجامعه به ما می‌دهد و بخشی هم فعالیت‌هایی است که انجام می‌دهیم اما در نتیجه ناامیدانه به فعالیت‌ها نگاه می‌‌کنیم‌. موسوی با اشاره به اینکه تغییر شکل در مواد مخدر روزانه در حال انجام‌ است، تصریح کرد: اعتیاد از جمله آسیب‌هایی است که به‌طور مرتب تغییر شکل داده است و امروزی شدن جوامع باعث شده تا آسیب‌‌ها و مواد مخدر هم امروزی شده و تغییر شکل بدهد‌.


این فرمانده انتظامی با اشاره به برخی آمارهای مرتبط با اعتیاد در ایران، اعلام کرد: باید بدانیم بیش از ۵۵ درصد طلاق‌‌ها ناشی از اعتیاد است، بیش از ۲۵ درصد از قتل‌ها نیز ناشی از اعتیاد است که باید بپذیریم بیش از ۷۵۰ هزار زن معتاد در کشور وجود دارد‌. موسوی از استفاده از داروهای محرک در عروسی‌ها نیز خبر داد و بیان کرد: باید توجه داشت که بخشی به علت ارتباطات با افراد ناباب بوده است، گروهی به جهت کنترل بیماری‌های روانی و برخی هم از خانواده طرد شدند و یکی از وقایع تلخی که امروز به خصوص در این چند سال شاهد هستیم رو آوردن به داروهای محرک در مراسم‌ها و جشن‌هاست‌.

او با اظهار تاسف از رواج یافتن مواد مخدر در جشن‌‌های عروسی، یادآور شد: این اواخر در برخی عروسی‌‌‌ها مواد محرکی که ورود پیدا کرده، طوری ساخته شده که با تپش نور، رقص نور و صدای شدید همخوانی دارد و باعث می‌‌‌شود ذهن فرد مغشوش شود و دست به اقداماتی بزند که امنیت جمع و اجتماع را به مخاطره می‌اندازد‌. او همچنین با اشاره به فروش مواد مخدر در نزدیکی مدارس ابراز کرد: فاصله بین عرضه و تقاضا را باید زیاد کنیم، کمیته مبارزه با مواد مخدر با همکاری دیگر نهادها و دستگاه‌‌ها اقدامات خوبی در سطح شهرستان انجام داده است و فروشنده مواد مخدری که قبلا نزدیک مدرسه اقدام به این عمل می‌‌کرد، امروز دیگر جرات این کار را ندارد‌.

موسوی با پایین آمدن سن اعتیاد در گچساران خاطرنشان کرد: سن اعتیاد در گچساران به نوجوان ۱۲ ساله رسیده و امروز دولت به تنهایی نمی‌‌تواند وارد عرصه مبارزه با مواد مخدر شود‌. در بحث پیشگیری مردم باید قدم جلو بگذارند و همت کنند‌. در یکی از کمپ‌‌ها نوجوان ۱۲ ساله‌‌ای را مشاهده کردم که هر انسانی را متاثر می‌‌کرد‌.
او از اعتیاد ۴۵ درصد دختران فراری هم اظهار نگرانی کرد و گفت: امروز بیش از ۵۸ درصد دخترانی که از خانه متواری شده‌اند، پدرانی معتاد داشته‌اند و بیش از ۴۵ درصد زنان خیابانی و دختران فراری به محض اینکه از خانه متواری شده‌اند، به سمت اعتیاد رفته‌اند‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha