سیگار کشیدن، مصرف قندف انتخاب آب میوه های بسته بندی شده به جای میوه های طبیعی و ... . اینها عوامل خطری هستند که شما را در معرض التهاب کبد و پانکراس قرار می دهند.

7 پیشنهاد سالم برای جلوگیری از التهاب کبد و پانکراس

سلامت نیوز:سیگار کشیدن، مصرف قندف انتخاب آب میوه های بسته بندی شده به جای میوه های طبیعی و ... . اینها عوامل خطری هستند که شما را در معرض التهاب کبد و پانکراس قرار می دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،این نکته ثابت شده که شیوه زندگی و رژیم های غذایی مدرن، اغلب با سلامت کبد و پانکراس سازگاری ندارند. با این حال ۷ ماده غذایی که باعث حفظ عملکرد پانکراس و کبد می شود، و از این اعضای مهم مراقبت می کند؛ معرفی شده است:

سیب زمینی: این سبزی مفید شاخص گلیسمی پایینی دارد و به حفظ سلامت پانکراس و کبد کمک زیادی می کند. نتایج پژوهشی که در دانشگاه کالیفرنیا انجام شده است نشان می دهد که این ماده نشاسته ای نارنجی رنگ باعث تحریک و بهبود عملکرد پانکراس شده و خطر ابتلا به سرطان آن را به میزان ۵۰ درصد کاهش می دهد.

کنگر فرنگی: محافظ سلامت کبد، پانکراس و کیسه صفرا است. مصرف کنگر فرنگی باعث هضم چربی ها می شود و التهاب را کاهش می دهد. این سبزی عملکرد کبد تنبل و چرب را نیز بالا می برد. مصرف این سبزی باعث از بین رفتن سموم در ارگان ها شده و حرکات روده را نیز بهتر می کند.

چغندر قند و آب هویج: التهاب کبدی به نام هپاتومگالی، همراه با علل مختلف است؛ از جمله تجمع بیش از حد چربی در کبد، ویروس یا هپاتیت. پزشک شما بهترین درمان ها را در صورت ابتلا پیشنهاد می کند با این حال مصرف برخی گزینه های غذایی طبیعی نه تنها به حفظ سلامت کبد کمک می کند، یک گزینه عالی برای بهبود عملکرد پانکراس نیز هست. یک عدد چغندر را همراه با یک هویج و مقادیری آب لیمو و آب گرم در وعده صبحانه میل کنید تا شاهد تاثیرات آن بر سلامت این دو اندام حیاتی باشید. تحقیقات نشان داده بتالائین، یک نوع آنتی اکسیدان موجود در چغندر باعث کاهش چشمگیری میزان چربی کبد و التهاب آن می شود.

چای سبز: یک نوشیدنی عالی برای ترویج سلامت پانکراس و کبد است و آنهم به علت خواص ضد التهابی اش. کاتچین موجود در چای سبز، نوعی آنتی اکسیدان است که عملکرد کلی کبد و پانکراس را بهبود می بخشد. این نوشیدنی به کاهش چربی کبد نیز کمک می کند.

آووکادو: سرشار از گلوتاتیون است و به کاهش سموم در کبد و پانکراس کمک می کند. فراموش نکنید که آووکادو غنی از چربی های غیر اشباع است که به عنوان چربی های خوب نیز شناخته می شوند. این چربی ها منجر به سلامت دیواره های شریانی می شوند و کلسترول بد را نیز کاهش می دهند.

روغن زیتون: حدود ۹۰ میلیون آمریکایی مبتلا به کبد چرب هستند و این یک عامل خطر عمده برای دیابت، حملات قلبی و حتی سرطان است. پژوهشگران اخیرا به این نتیجه رسیده اند که روغن زیتون مانع تجمع تری گلیسیرید در کبد می شود. تحقیق دیگر خواص مفید روغن زیتون در مبارزه با آسیب های مزمن کبدی اثبات شده است. دلیلش این است که روغن زیتون دارای اثرات آنتی اکسیدانی است و توانایی تنظیم کار سلول کبد برای سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن را دارد. انواع روغن های دیگر از قبیل روغن کنجد، روغن دانه کتان و ... خاصیت روغن زیتون را برای حفظ سلامت کبد و پانکراس دارند.

پاپایا: محتوای بالای فلاونوئیدها در آن مانند کریپتوکسانتین، باعث کاهش کلسترول بد شده، روند اکسیداسیون سلولی و در نهایت التهاب کبد و پانکراس را نیز کاهش می دهد.

منبع:steptohealth

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha