یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴

نتایج گزارش "کمک جهانی انسانی ۲۰۱۸ " نشان می‌دهد که ۲ میلیارد نفر در سراسر دنیا در فقر به سر می‌برند.

۲ میلیارد نفر در فقر زندگی می‌کنند

سلامت نیوز:نتایج گزارش "کمک جهانی انسانی ۲۰۱۸ " نشان می‌دهد که ۲ میلیارد نفر در سراسر دنیا در فقر به سر می‌برند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، نتایج جدید گزارش موسوم به "کمک جهانی انسانی ۲۰۱۸ " حاکی است که بیش از ۲ میلیارد نفر در سراسر جهان در فقر زندگی می‌کنند و ۷۵۳ میلیون نفر با فقر مطلق روبرو هستند و برای زنده ماندن مبارزه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی،بر اساس این گزارش، وضعیت مربوط به انسان‌هایی که از قحطی، خشکسالی، منازعات و بلایا و فجایع طبیعی رنج می‌برند هر سال در روز جهانی کمک‌های انسانی که ۱۹ آگوست است، منتشر می‌شود.

این روز هر سال ۱۹ آگوست برگزار می‌شود تا از انسان‌هایی که از بحران‌های مختلف در سراسر جهان رنج می‌برند، حمایت صورت گیرد.

این گزارش افزود: حداقل ۲۰۱ میلیون نفر در ۱۳۴ کشور جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی به کمک‌های انسان دوستانه برای زنده ماندن نیاز داشته اند.

این گزارش نشان می‌دهد که ۲۰.۷ میلیون نفر در یمن نیاز به کمک‌های انسانی دارند. این رقم در سوریه به بیش از ۱۳.۷ میلیون نفر رسیده است. ترکیه که میزبان ۳.۵ میلیون آواره سوری است با ۱۲.۸ میلیون نفر افراد نیازمند به کمک‌های انسانی در رتبه سوم این فهرست قرار دارد.

کشور‌های اتیوپی، عراق، نیجریه، جمهوری دموکراتیک کنگو، سودان جنوبی، افغانستان، سومالی، کنیا، هائیتی، مالاوی، کلمبیا، سودان، چاد، زیمبابوه، مالی، اوکراین، کامرون، لبنان، پاکستان، بروندی، اردن، جمهوری آفریقای مرکزی، اوگاندا، نیجر، فلسطین، موزامبیک، ماداگاسکار، لیبی، آنگولا، بنگلادش، سریلانکا، نپال و میانمار نیز در این فهرست قرار دارند.

اتیوپی، نیجر، پاکستان، سومالی، سودان جنوبی و سودان کشور‌هایی هستند که با ۳ نوع بحران یعنی جنگ و درگیری، فجایع طبیعی و بی خانمان شدن اجباری به طور همزمان روبرو هستند.

این گزارش حاکی است که بیش از ۲ میلیارد نفر در سراسر جهان با درآمد کمتر از ۳.۲ دلار در روز زندگی می‌کنند. بیش از ۷۵۳ میلیون نفر نیز با درآمد کمتر از ۱.۹ دلار در روز امرار معاش می‌کنند و با فقر مطلق روبرو هستند.

تعداد افرادی که در سال ۲۰۱۷ میلادی مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند با ۲.۹ میلیون نفر افزایش به بیش از ۶۸.۵ میلیون نفر رسیده است.

این گزارش افزود: بیش از ۶۰ درصد کمک‌های بین المللی به ۱۰ کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی اختصاص یافته است و ۱۴ درصد این کمک‌ها به سوریه ارسال شده است. یمن نیز ۸ درصد این کمک‌ها را دریافت کرده است. سوریه برای پنجمین سال متوالی بیشترین بخش از کمک‌های انسان دوستانه جهانی را دریافت کرده است.

ترکیه و یونان نیز به علت ورود مهاجران غیرقانونی، برای نخستین بار در بین ده کشور بزرگ دریافت کننده کمک‌های انسان دوستانه قرار گرفته اند.

این گزارش نشان می‌دهد که ترکیه با ۸.۰۷ میلیارد دلار بیشترین سهم را در اختصاص کمک‌های مالی و انسان دوستانه داشته است. آمریکا با ۶.۶۸ میلیارد دلار در رتبه دوم و آلمان با ۲.۹۹ میلیارد دلار در جایگاه سوم بوده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha