دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 251517

یک کارشناس سیاستگذاری حوزه سلامت اعتقاد دارد فرار مالیاتی پزشکان در حال حاضر حدود ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

پزشکان بیش از ۶ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی دارند

سلامت نیوز:: یک کارشناس سیاستگذاری حوزه سلامت اعتقاد دارد فرار مالیاتی پزشکان در حال حاضر حدود ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،حسین بانکی ، کارشناس سیاستگذاری حوزه سلامت دیشب در برنامه پایش در مورد فرار مالیاتی پزشکان گفت : موضوعی مهمی که در کنار لزوم راه اندازی کارتخوان در مطب ها وجود دارد این است که پزشکان مالیات خود را به طور کامل نمی دهند و سازمان مالیاتی در این بین انفعال دارد. باید بدانیم مبلغی که به عنوان مالیات از پزشکان باید اخذ شود چقدر است. در حال حاضر تعداد پزشکان متخصص در کشور ۴۶ هزار و ۶۰۰ پزشک هستند، ما در اینجا فرض می کنیم ۴۰ هزار پزشک متخصص داریم .

وی افزود : درآمد ماهیانه این پزشکان متخصص را ۵۰ میلیون تومان لحاظ می کنیم که براین اساس، در مجموع یک سال میزان درآمد سالیانه پزشکان متخصص ۲۴ هزار میلیارد تومان است. برای دندان پزشکان که تعداد آن ها ۲۸ هزار نفر است مبلغ ماهانه را ۳۰ میلیون تومان در نظر می گیریم که مجموع درآمد سالیانه دندان پزشکان ۱۰ هزار میلیارد تومان می شود . با این احتساب مجموع درآمد سالیانه دندان پزشکان و پزشکان متخصص ۳۴ هزار میلیارد تومان است.


این کارشناس گفت: اگر درصد مالیات را ۲۰ درصد در نظر بگیریم، البته میزان مالیات باید بیشتر از ۲۰ درصد و حدود ۳۵ درصد باشد اما ما در محاسبات خود ۲۰ درصد را درنظر گرفتیم. مقدار مالیاتی که دندان پزشکان و پزشکان متخصص باید بپردازند ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: در حال حاضر طبق اظهار نظر رئیس سازمان مالیاتی، می بایست از پزشکان ۷۰۰ میلیارد تومان مالیات اخذ شود که با رقم محاسباتی ما فاصله زیادی دارد و نمی دانم مبنای محاسبه آقای تقوی نژاد چیست؟ پزشکان همین مالیات مورد نظر رئیس سازمان مالیاتی را نیز نمی پردازند و در حال حاضر سالیانه ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات می دهند که رقم بسیار کمی است.

بانکی در پایان تصریح کرد: نکته مهم اینکه در محاسبات مذکور، مالیات تعداد ۸۰ هزار پزشک عمومی را نیاورده ایم .

وی گفت: ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی پزشکان، معادل یارانه یک سال ۱۲ میلیون ایرانی و وام ازدواج برای ۴۵۰ هزار زوج جوان است .

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha