یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: پزشکان با پرداخت مالیات مشکلی ندارند اما برخی قصد دارند به بهانه مالیات به این قشر اهانت کنند.

انتقاد نوبخت از هجمه‌ها به جامعه پزشکی به بهانه مالیات

سلامت نیوز:یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: پزشکان با پرداخت مالیات مشکلی ندارند اما برخی قصد دارند به بهانه مالیات به این قشر اهانت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا علی نوبخت در تذکری شفاهی در پایان جلسه علنی امروز بیان کرد: در آستانه سالروز تولد ابن سینا هستیم که در ایران روز پزشک نامیده شده که به پزشکان و کلیه کسانی که در این حوزه زحمت می کشند، تبریک می گویم. مسئله قابل توجه این است که اتاق فکری که جریانات مهم کشور را تحت پوشش قرار داده و به آن ها لطمه می زند به جامعه پزشکی نیز سرایت کرده است و بی جهت و غیر منصفانه این جامعه را مورد هجمه قرار داده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در ظاهر امر می گویند این جامعه باید مالیات دهد که ما حرفی نداریم اما برخی می‌خواهند این گروه را در حد دست فروشان پایین بکشند.  در شروع این دولت رئیس کل نظام پزشکی رئیس کل سازمان مالیاتی را دعوت کرده است و گفته که ما معتقدیم که جامعه پزشکی نیز باید مالیات دهد و به صورت عادلانه و شفاف باید انجام شود.

نوبخت افزود: اینکه عده ای به بهانه مالیات جرات می‌کنند این گروه را که یکصدهزار عمل رایگان در جنگ انجام داده مورد اهانت قرار دهند کار درستی نیست. جریانی که امروز نهاد پزشکی را تحت فشار قرار داده به راحتی نباید از آن گذشت. این جریان به فیضیه نیز حرمت شکنی کرده است. اینها همه برنامه ریزی شده است و قصد دارند از فیضیه انتقام بگیرند.

لازم به ذکر است، حسین بانکی کارشناس سیاستگذاری حوزه سلامت شب گذشته در برنامه پایش در مورد فرار مالیاتی پزشکان گفت: اگر درصد مالیات را ۲۰ درصد در نظر بگیریم، البته میزان مالیات باید بیشتر از ۲۰ درصد و حدود ۳۵ درصد باشد اما ما در محاسبات خود ۲۰ درصد را در نظر گرفتیم. مقدار مالیاتی که دندان پزشکان و پزشکان متخصص باید بپردازند ۶۸۰۰ میلیارد تومان است. ۶۸۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی پزشکان، معادل یارانه یک سال ۱۲ میلیون ایرانی و وام ازدواج برای ۴۵۰ هزار زوج جوان است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha