یک متخصص دندانپزشکی کودکان تصریح کرد: مصرف پستانک و شیشه شیر پس از چهار سالگی، موجب عدم رویش مناسب دندان‌های شیری و پیش‌رویی فک می‌شود.

تغییر حالت دندان‌ها و فک کودکان با مصرف پستانک

سلامت نیوز:یک متخصص دندانپزشکی کودکان تصریح کرد: مصرف پستانک و شیشه شیر پس از چهار سالگی، موجب عدم رویش مناسب دندان‌های شیری و پیش‌رویی فک می‌شود.

به گزاش سلامت نیوز به نقل از آنا،عبدالحمید ظفرمند درباره تأثیر مصرف پستانک و شیشه شیر در نحوه رویش دندان‌های کودکان، گفت: مصرف پستانک و شیشه شیر تا سه الی چهار سالگی مانعی ندارد، به گونه‌ای که اگر عوارضی نیز در پی داشته باشد، گذراست و با گذشت زمان خودبه‌خود بهبود می‌یابد.

وی با بیان اینکه کودک نباید بعد از سه یا چهار سالگی به مصرف پستانک عادت کند، تصریح کرد: مصرف پستانک یا شیشه شیر پس از این سن، می‌تواند عوارضی در نحوه رویش دندان‌های شیری و فک داشته باشد. گاه این عوارض به اندازه‌ای شدید است، که باید در سنین پنج تا هفت سالگی جراحی فک، ارتودنسی فک و دندان برای کودک انجام داد.

این متخصص دندانپزشکی کودکان یادآور شد: مدت زمان مصرف پستانک و شیشه شیر نیز بسیار مهم است؛ زیرا گاهی شاهد آن هستیم که کودک برای مدت طولانی، طی روز، پستانک مصرف می‌کند که در این موارد، حتی اگر کودک کم‌تر از پنج سال داشته باشد، در معرض خطر عدم رویش مناسب‌ دندان‌ها قرار می‌گیرد.

ظفرمند خاطرنشان کرد: والدین علاوه بر این، باید توجه داشته باشند پستانک یا شیشه شیر مصرفی، تمیز و فاقد هرگونه آلودگی باشد؛ زیرا در غیر این‌صورت می‌تواند خطرات ابتلا به بیماری‌های دهان و دندان را در پی داشته باشد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • متخصص پوست و مو کرج ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    0 0
    پستانک هم از جمله عادت های بدی هست که به بچه ها طفل معصوم تحمیل میشه