سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 251628

کفیر نوشیدنی تخمیری حاصل از شیر گاو یا بز است. این نوشیدنی مواد مغذی و پروبیوتیک ها را برای حفظ سلامت دستگاه گوارش در خود جای داده و یک نسخه سالم و قدرتمند برای مبارزه با بسیاری از مشکلات سلامتی است.

10 مزیت باورنکردنی نوشیدنی کفیر را بشناسید!

سلامت نیوز: کفیر نوشیدنی تخمیری حاصل از شیر گاو یا بز است. این نوشیدنی مواد مغذی و پروبیوتیک ها را برای حفظ سلامت دستگاه گوارش در خود جای داده و یک نسخه سالم و قدرتمند برای مبارزه با بسیاری از مشکلات سلامتی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ازhealthline، کفیر بر روی حرکت روده، سهولت در هضم، تقویت ایمنی، کاهش شدت و مدت اسهال، اختلال خواب، افسردگی و اختلالات فکری موثر بوده و به بازسازی فلور میکروبی غشاهای مخاطی سراسر دستگاه گوارش کمک می ‌کند. میکروارگانیزم‌ های موجود در این نوشیدنی غیربیماری زا هستند.

متعادل کردن فشار خون: تحقیقات نشان داده است که خوردن یک لیوان کفیر در هر 24 ساعت پس از یک ماه تاثیر بسیار زیادی در کاهش فشار خون و ماندن در محدوده نرمال فشار دارد. همچنین مصرف کفیر با کاهش کلسترول بد خون نقش مهمی در جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی دارد.

افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماری ها: دفعه بعد که نیاز به آنتی بیوتیک پیدا کردید، حتما دو لیوان کفیر را روزانه مصرف کنید تا تاثیر شگرف آن را در بهبودی خود ببینید. تحقیقات بسیاری نشان داده است که کفیر با داشتن انواع مواد مفید و تولید آنتی باکتریال های طبیعی، باعث بالا رفتن سیستم مقاومت بدن شما در مقابل انواع بیماری ها بخصوص سرما خوردگی ها می شود.

ماده ضد سرطان: تحقیقات پزشکی نشان داده که مصرف مواد غذایی تخمیری باعث از بین رفتن انواع مخلفی از تومورهای سرطانی در حیوانات آزمایشگاهی می شود. به عنوان مثال در تحقیقی که در ژورنال علم لبنیات انتشار یافته، نشان داده که مصرف روزانه کفیر باعث جلوگیری از رشد سلولهای سرطانی سینه می شود و مقاومت سلولی بدن در مقابل ابتلا به انواع بیماری ها را افزایش می دهد.

منبع میلیاردها پروبیوتیک: کفیر منبع عالی از پروبیوتیک ها یا همان باکتری های دوستدار روده است که به طور طبیعی در روده ما زندگی می کنند و منجر به جلوگیری از رشد باکتری های مضر، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود هضم و محافظت در برابر بسیاری از بیماری ها می شوند.

داروی ضد آلرژی و سم زدا از بدن: اسید لاکتیک خاص تولید شده در فرآیند تخمیر شیر یکی از مواد فوق العاده مفید و بسیار کمیاب برای سلول های بدن است. این ماده باعث از بین رفتن انواع قارچ ها و سم های تولید شده آنها در بدن ما می شود. مصرف روزانه کفیر می تواند با از بین بردن قارچ های میکروسکوپی و سموم آن ها در بدن، به درمان انواع حساسیت ها کمک کند.

منبع غنی از کلسیم: همه می دانیم که کلسیم برای حفظ سلامت استخوان ها بخصوص در زنان ضروری است با این حال اگرچه بسیاری از محصولات لبنی منابع خوبی از کلسیم هستند، اما کفیر یک قاعده مستثنی دارد. هر وعده 175 گرمی از کفیر نه تنها شامل تقریبا 20 درصد از میزان توصیه شده مصرف روزانه کلسیم است، بلکه باعث افزایش باکتری های خوب روده و سلامت دستگاه گوارش نیز می شود.

منبع بزرگ و کم کالری پروتئین: کفیر یک منبع غیر گوشتی و کم کالری از پروتئین است و یک فنجان از آن حدود 10 گرم پروتئین و 100 کالری دارد.

تسهیل کننده فرایند هضم: یکی از مزایای پروبیوتیک ها بهبود فرایند هضم در دستگاه گوارش است. پروبیوتیک ها معمولا در درمان نفخ، گرفتگی عضلات، گاز و اسهال نیز که شاید از عوارض جانبی مصرف برخی داروها از جمله آنتی بیوتیک ها باشد، نقش دارند.

بهبود خلق و خوی: کفیر با داشتن ماده کمیاب تریپتوفان و انواع اسید آمینه های ضروری اثر قرص های آرام بخش را به صورت طبیعی و بدون هیچگونه ضرر جانبی دارد، تحقیقات نشان داده، مصرف مداوم کفیر باعث آرامش بیشتر و داشتن روحیه شادتر خواهد شد. مصرف روزانه یک لیوان کفیر مخلوط با یک قاشق عسل از افسردگی های فصلی جلوگیری می نماید.

منبع بزرگ ویتامین ب: ویتامین های گروه ب برای بهبود عملکرد بدن ضروری هستند و بخصوص ویتامین ب 12 نقش کلیدی در عملکرد طبیعی سیستم مغز و اعصاب دارد. کفیر منبع خوب تمام ویتامین های گروه ب بخصوص ویتامین ب 1 و ویتامین ب 12 شناخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha