سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

در نزاع خونینی که به دلیل «کوچه نشینی» مرد جوان تبعه خارجی در مشهد رخ داد، تیغه تیز کارد بر پیکر جوان 21 ساله فرود آمد که منجر به قتل وی شد. این حادثه هولناک در دقایق اولیه بامداد روز گذشته هنگامی اتفاق افتاد که جوان 25 ساله افغانستانی خودرواش را در حاشیه خیابانی پارک کرد و خودش نزدیک مسجدی در شهرک طرق نشست.

نزاع مرگبار در اعتراض به کوچه نشینی!

سلامت نیوز: در نزاع خونینی که به دلیل «کوچه نشینی» مرد جوان تبعه خارجی در مشهد رخ داد، تیغه تیز کارد بر پیکر جوان 21 ساله فرود آمد که منجر به قتل وی شد.  این حادثه هولناک در دقایق اولیه بامداد روز گذشته هنگامی اتفاق افتاد که جوان 25 ساله افغانستانی خودرواش را در حاشیه خیابانی پارک کرد و خودش نزدیک مسجدی در شهرک طرق نشست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ،دقایقی بعد جوان 20 ساله ای که در همان اطراف سکونت داشت با دیدن این صحنه، نزد مرد 25 ساله رفت و در حالی که بیان می کرد از این محل زن و بچه مردم عبور می کنند به رفتار فرد افغانستانی اعتراض کرد و گفت: چرا این جا نشسته ای؟! گزارش خراسان حاکی است، همین موضوع با پرخاشگری و رفتار تند روبه رو شد و مرد افغانستانی پس از یک مشاجره لفظی، ناگهان کاردی را که همراه داشت، بیرون کشید.

جوان 20 ساله که با دیدن تیغه وحشتناک کارد، در بهت و حیرت فرو رفته بود، سعی کرد از چنگ مرد خشمگین بگریزد اما هنوز قدمی برنداشته بود که ضربه چاقو بازویش را شکافت و خون از آن سرازیر شد. موتورسوار 20 ساله بلافاصله خودش را از این درگیری بیرون کشید و  با دوستانش تماس گرفت تا برای ادامه نزاع به کمک او بیایند.

طولی نکشید که مهدی و یکی دیگر از دوستان جوان 20 ساله، سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت خود را به محل حادثه رساندند اما مرد افغانستانی در محل نبود! او سوار بر خودرو به سمت بولوار ولیعصر حرکت کرده بود جوان 20 ساله که نمی خواست فرصت را از دست بدهد در چند جمله ماجرای درگیری اش با مرد 25 ساله را بازگو کرد و بلافاصله سه جوان مذکور سوار بر دو دستگاه موتورسیکلت به تعقیب خودروی مرد افغانستانی پرداختند تا این که در ابتدای خیابان ولیعصر 17 به خودرو رسیدند.

راننده نیز با دیدن موتورسواران خودرو را به حاشیه خیابان کشید و بدین ترتیب دوباره نزاع خونین آغاز شد ولی این بار مرد افغانستانی که دیگر از عصبانیت لبریز بود تیغه کارد را طوری زیر بغل یکی از دوستان جوان 20 ساله کوبید که شکاف عمیق و بریدگی هفت سانتی متری را ایجاد کرد. شاهرگ اصلی این جوان 21 ساله که «مهدی» نام داشت بر اثر اصابت تیغه کارد بریده شد و خون از زیر بغل سمت راست وی فواره زد. شدت خون ریزی به حدی بود که همه پیکر «مهدی» (جوان مجروح) را رنگین کرده بود.

موتورسوار 20 ساله با مشاهده وضعیت وخیم دوستش، او را بر ترک موتورسیکلت نشاند تا به درمانگاهی درهمان نزدیکی برساند اما وقتی پزشک درمانگاه شکاف عمیق تیغه چاقو را دید بلافاصله با اورژانس تماس گرفت و بدین ترتیب جوان 21 ساله توسط نیروهای امدادی و در حالی که  دیگر نیمه جان بود به بیمارستان شهید کامیاب مشهد انتقال یافت. گزارش خراسان حاکی است، تلاش کادر درمانی برای نجات این جوان به  نتیجه نرسید و او بر اثر شدت خون ریزی و عوارض ناشی از اصابت ضربه کارد، جان خود را از دست داد.

دقایقی بعد با گزارش این ماجرا به قاضی ویژه قتل عمد، تحقیقات قضایی درحالی آغاز شد که بازپرس احمدی نژاد شبانه به همراه کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی، به سوی بیمارستان امدادی مشهد حرکت کرد. بررسی های مقدماتی و تحقیقات میدانی نشان می داد که «ضارب» تبعه خارجی نیز در شهرک طرق سکونت دارد به همین دلیل و با دستور قضایی، گروهی از کارآگاهان زبده اداره جنایی وارد عمل شدند و طی چند دقیقه با استفاده از رصدهای اطلاعاتی دقیق، موفق شدند محل سکونت ضارب را به محاصره درآورند اما هیچ کس در آن خانه نبود و متهم به قتل همسر و فرزندش را نیز به مکان نامعلومی برده بود.

درحالی که سرنخ ها کارآگاهان را به منزل دیگری کشانده بود که احتمال می رفت متهم فراری در آن جا مخفی شده باشد، فضای آن منزل نیز تاریک بود و هیچ صدایی به گوش نمی‌رسید. در  این هنگام قاضی احمدی نژاد دستور ورود به منزل را صادر کرد که ناگهان مرد افغانستانی از منزل دیگری بیرون آمد و خود را پدر متهم تحت تعقیب معرفی کرد و مدعی شد که از فرزندش اطلاعی ندارد.

او که سعی می کرد خود را کاملا بی خبر از ماجراهای هولناکی نشان دهد که ساعتی قبل رقم خورده بود، ادامه داد: از همسر و فرزند دیگرم نیز بی اطلاع هستم! اما کارآگاهان که به پنهان کاری های این مرد پی برده بودند با انجام یک سری تحقیقات غیرمحسوس در همان ساعت اولیه بامداد دریافتند که این فرد انباری در منطقه زیارتگاه خواجه اباصلت دارد بنابراین آن ها با دریافت دستورات قضایی، شاخه ای از عملیات اطلاعاتی خود را به آن منطقه کشاندند اما باز هم متهم فراری را پیدا نکردند.

در همین حال کارآگاهان که با نظارت های شبانه سرهنگ بیات مختاری (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) به شاخه های اطلاعاتی و عملیاتی خود ادامه می دادند، موفق شدند به  مدارک مستندی دست یابند که نشان می داد برخی از نزدیکان متهم به قتل، در ماجرای فرار او نقش دارند به همین دلیل افرادی از بستگان «ضارب» به اتهام مشارکت در فراری دادن متهم، بازداشت شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند. بنابر گزارش خراسان، این درحالی است که دو جوان موتورسوار دیگر نیز که در نزاع مرگبار مشارکت داشتند با صدور دستور قضایی، دستگیر و به  مقر انتظامی منتقل شدند و بدین ترتیب عملیات پلیس برای دستگیری متهم فراری ادامه یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha