مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افزایش تعداد سلامتکده های طب سنتی در کشور گفت: در حال حاضر 51 سلامتکده طب سنتی در حال فعالیت و ارائه خدمت به مردم هستند.

51 سلامتکده طب سنتی در کشور فعال هستند

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افزایش تعداد سلامتکده های طب سنتی در کشور گفت: در حال حاضر 51 سلامتکده طب سنتی در حال فعالیت و ارائه خدمت به مردم هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر محمود خدادوست  افزود: بهره گیری از توانمندی های طب ایرانی جزئی از فرهنگ و باور جامعه ایرانی است و ما در تلاش هستیم تا از این ظرفیت برای حفظ و ارتقای سلامت و درمان بیماران استفاده شود.
وی بر لزوم حضور فعال تر بخش خصوصی در راه اندازی سلامتکده ها تاکید کرد و گفت: از 51 سلامتکده فعال در کشور، تعداد اندکی خصوصی هستند و این بخش هنوز فعالیت جدی در زمینه ایجاد سلامتکده طب سنتی ندارد .


خدادوست همچنین حضور مسئول فنی در سلامتکده های طب سنتی را الزامی دانست و اظهار داشت: اغلب متخصصان طب سنتی که می توانند به عنوان مسئول فنی سلامتکده ها باشند در حال گذراندن تعهدات قانونی در سلامتکده های بخش دولتی هستند و این موضوع سبب شده است که سلامتکده های بخش خصوصی رونق چندانی نداشته باشند.
وی ادامه داد: از سال گذشته دوره تعهدات قانونی این متخصصان از 4 سال به 2 سال کاهش یافته و در نتیجه تعدادی از آنان در حال اتمام تعهدات قانونی خود هستند که برخی از آنان می توانند در سلامتکده های بخش خصوصی به عنوان مسئول فنی خدمت کنند.
مشاور وزیر در بخش طب سنتی به ایجاد سلامتکده های طب سنتی در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی هم اشاره کرد و گفت: قرار بر این بود که 20 سلامتکده طب سنتی تیپ استاندارد در دانشگاه های علوم پزشکی ساخته شود که 11 مورد آن در حال ساخت بوده و 2 مورد آن هم تکمیل شده و در شرف افتتاح است.
وی با اشاره به اینکه این سلامتکده ها در سه طبقه با متراژ حداقل 1500 متر مربع ساخته می شوند، افزود: این مراکز دارای بخش هایی مانند هرباریوم، هربوراتوم، مشاوره، دم نوش خانه، آموزشی و درمانی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha