رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: پرونده دختران شین آبادی از پزشکی قانونی ارومیه به مرجع قضایی ارجاع شده است.

پرونده دختران شین آباد به مرجع قضایی ارجاع شد

سلامت نیوز: رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: پرونده دختران شین آبادی از پزشکی قانونی ارومیه به مرجع قضایی ارجاع شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،احمد شجاعی  درباره ادعای وکیل مدافع دانش آموزان شین آباد که طی شکایت جدیدی درخواست دریافت دیه و عرش کرده اند و اینکه پزشکی قانونی ارومیه با گذشت سه ماه، هنوز نظر خود را در مورد این دختران اعلام نکرده است، افزود: ادعای حسین احمدی نیاز، وکیل مدافع دانش آموزان شین آباد بی اساس است و پرونده این دانش آموزان با اعلام نظر پزشکی قانونی ارومیه به مراجع قضایی ارجاع شده است.
وی ادامه داد: البته تاکنون سه نفر از این دختران برای انجام معاینات به پزشکی قانونی مراجعه نکرده اند.


به گزارش ایرنا، حسین احمدی نیاز پیش از این به خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت شکایت مجدد موکلانش علیه وزارت آموزش و پرورش مبنی بر پرداخت دیه و عرش اعلام کرده بود: شکایت را در دادسرای پیرانشهر مطرح کردیم و بعد از آن پرونده از سوی دادسرا برای برآورد درصد دیه و عرش به پزشکی قانونی ایرانشهر ارجاع شد.


این وکیل دادگستری با بیان اینکه پرونده به پزشکی قانونی ارومیه ارجاع شده است، افزود: به رغم معاینه موکلانم، سه ماه است که منتظر دریافت پاسخ پزشکی قانونی هستیم و تاکنون پاسخی از ناحیه پزشکی قانونی دریافت نکردیم.
احمدی نیاز گفته بود: دختران آسیب دیده شین آباد بیش از 300 عمل جراحی انجام دادند و هر کدام از این عمل ها عوارض و مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است که به همین موضوع، از باب قاعده «تسبیب» دیه و عرش تعلق می گیرد.


وکیل مدافع دختران شین آبادی اضافه کرده است: موکلانم بعد از وقوع حادثه آتش سوزی در مدرسه، دچار صدمات روحی و روانی بسیاری شدند به طوری که چهار نفر از آنها اقدام به خودکشی کردند؛ بنابراین از باب لطمات جسمی، روحی و روانی وارده به این دختران، باید دیه به آنها پرداخت شود.
احمدی نیاز افزود: اگر پزشکی قانونی پرداخت دیه و عرش را احراز کند، دادسرا پرونده را به دادگاه ارسال می کند و می توانیم دیه و عرش را دریافت کنیم. البته از دولت هم درخواست داریم دیه و عرش ناشی از صدمات جسمی و روحی وارده را به آنها پرداخت کند.
این وکیل دادگستری همچنین از رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور خواست دستور دهد تا پزشکی قانونی ارومیه هر چه زودتر نظر خود را در خصوص این پرونده اعلام کند.
15 آذر 1391، یک دبستان دخترانه در روستای شین‌آباد پیرانشهر از توابع آذربایجان غربی آتش گرفت که در نتیجه آن دو نفر از دانش آموزان بر اثر شدت جراحت جان خود را از دست دادند و 14 نفر نیز دچار سوختگی شدید شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha