پنجشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 251717

مدیر کل امور فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: به دلیل مشکلات مالی شکل برچسب گذاری محصولات تراریخته تغییر می‌کند.

شکل برچسب گذاری محصولات تراریخته تغییر می‌کند

سلامت نیوز:مدیر کل امور فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: به دلیل مشکلات مالی شکل برچسب گذاری محصولات تراریخته تغییر می‌کند.

مفید مدیر کل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه‌ سازمان غذا و دارو قرار بود که از اول مرداد ماه 97 محصولات تراریخته‌ برچسب و لوگوی‌ خاصی بر روی آنها درج شود تا مصرف کننده تراریخته بودن محصول را  تشخیص دهد.

وی ادامه داد: ابلاغیه‌ الزام برچسب گذاری محصولات تراریخته‌ بر روی این نوع محصولات به علت محدودیت‌های مالی تغییر کرده و پس از توافق با وزارت صنایع‌ مقرر شده است که برای محصولات تراریخته‌ از برچسب جت پرینت استفاده شود.


مدیر کل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو بیان کرد: برچسب گذاری‌ به شکل  خواهد بود که یک برچسب چت پرینت  به صورت یک دایره‌ای سفید رنگ به قطر یک و نیم سانتی‌متر که بر روی آن کلمه تراریخته‌ نوشته شده است، بر روی محصولات درج می شود.


وی گفت: برچسب گذاری محصولات تراریخته‌ از تاریخ اعلام شده سازمان غذا و دارو بر اساس بخشنامه‌ ا‌بلاغی در کارخانه‌ها به صورت جت پرینت و با ذکر عبارت تراریخته‌ باید باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha