جمعه ۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 251733

برای پیشگیری از سرطان سر و گردن چه کنیم؟

سلامت نیوز:متخصص گوش و حلق و بینی درباره راهکار‌های پیشگیری از ابتلا به سرطان سر و گردن در افراد توضیحاتی داد.
زهرا رحمانی فلوشیپ جراحی سرو گردن و متخصص گوش و حلق و بینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: افراد باید توجه کنند توده ای که در گردن خود به خود وجود می آید ممکن است غده سرطانی باشد و  حتما نیارمند ارزیابی و معاینه شود؛ به خصوص اگر فرد بالای 45 سال  باشد و سابقه مصرف سیگار و الکل  یا سابقه فامیلی سرطان داشته باشند، حتما باید معاینه شود.
این متخصص گوش و حلق و بینی بیان کرد: ارزیابی و معاینه سرطان به این صورت است که باید مطمئن شد در بافت غده لنفاوی تورم به علت عفونت‌ ایجاد نباشد؛  این تست حتما باید توسط پزشک متخصص انجام شود چرا که ممکن است لازم باشد از فرد و نمونه غده نمونه برداری انجام شود.
رحمانی ادامه داد : نمونه برداری از غده سرطانی  بسیار راحت است و فرد نباید از این بابت احساس ترس داشته باشد، به این صورت که یک سوزن بسیار نازک در توده گردنی وارد می شود و از آن سلول برای تشخیص نوع سرطان  استفاده می‌شود؛ این تشخیص اگر در مراحل اولیه باشد درمان خیلی سریعی دارد.


وی تشریح کرد: اگر این غده به موقع تشخیص و درمان نشود، مرحله به مرحله تومور بدخیم تر می شود و درمان سختی خواهد داشت و شاید دیگر به جراحی جواب ندهد و باید از روش‌های درمانی سخت‌تر استفاده کرد؛ برخی از سرطان ها با مرگ و میر همراه است و برای این که بتوان از پیشرفت آن جلوگیری کرد باید بتوان آن را در مرحله اولیه درمان کرد.

پیشگیری از سرطان سرو گردن چگونه است؟این متخصص گوش و حلق و بینی یاد آوری کرد: افراد می‌توانند با رعایت برخی نکات ساده از بروز این سرطان‌ها از جمله سرطان سرو گردن پیشگیری کنند که ساده ترین  راه پیشگیری آن استفاده نکردن از سیگار و الکل است، چرا که سیگار نقش زیادی در بروز این سرطان دارد و مصرف الکل و سیگار کامل باید قطع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha