نخستین دستگاه لاپاراسکوپی تولید ملی، در بیمارستان شهید رجایی شیراز رونمایی شد.

رونمایی از نخستین دستگاه «لاپاراسکوپی» تولید ملی در شیراز

سلامت نیوز:  نخستین دستگاه لاپاراسکوپی تولید ملی، در بیمارستان شهید رجایی شیراز رونمایی شد.


به گزارش سلامت نیوز ،به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رضا مسائلی مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت، در ادامه بازدید از سومین نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای تجهیزات و ملزومات پزشکی و فناوری‌های نوین که با ارائه 60 محصول در دانشکده پزشکی برپا شده است، در بیمارستان شهید رجایی شیراز حضور یافت و از نخستین دستگاه لاپاراسکوپی تولید ملی رونمایی کرد.


 لاپاراسکوپی اقدامی تشخیصی است که می‌تواند درمانی نیز باشد؛ انجام عمل جراحی آپاندیس به روش لاپاراسکوپی یا برداشتن کیسه صفرا به همین روش، از دیگر مزایای این دستگاه است.


 مزیت‌های این روش شامل برش کم و دید بهتر فضای داخل شکم، ترخیص زودتر بیمار و کاهش درد است.
رئیس ‌بیمارستان شهید رجایی شیراز گفت: فناوری ساخت این دستگاه که در گسترش دقت و سرعت اعمال جراحی نقش کلیدی دارد تاکنون در اختیار معدودی از کشورها بوده است.


امیررضا مصباحی گفت: با تولید این دستگاه در ایران، سالانه از خروج مقادیر قابل‌توجهی ارز ملی جلوگیری می‌شود.
کار ساخت این دستگاه، طی پنج سال گذشته با همت اساتید و جراحان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در حال انجام بوده و امروز، به ثمر رسید.


به کمک این دستگاه، نور موردنیاز برای دوربین لاپاراسکوپی و میزان مشخصی از گاز CO2 در فضای دیواره شکم و روده‌های بدن بیمار فراهم‌شده و فضای درون بدن بیمار در حین عمل لاپاراسکوپی، توان جراح را برای موفقیت درمان افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha