مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ثبت‌نام اینترنتی وام ضروری بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری همزمان با آغاز هفته دولت خبر داد.

آغاز ثبت‌نام اینترنتی وام ۵ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری

سلامت نیوز: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ثبت‌نام اینترنتی وام ضروری بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری همزمان با آغاز هفته دولت خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، جمشید تقی زاده با اعلام این خبر گفت: ثبت نام اینترنتی وام ضروری بازنشستگان کشوری از روز پنجشنبه اول شهریورماه آغاز شده و تا ۳۱ شهریور ۹۷ به مدت یک ماه صرفا در سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir ادامه خواهد داشت.

تقی زاده تصریح کرد: اعتبار تسهیلات وام ضروری بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری ۲۰۰۰ میلیارد تومان است و به این ترتیب امسال، وام ضروری به مبلغ ۵ میلیون تومان از سوی بانک صادرات به ۴۰۰ هزار بازنشسته کشوری اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: این تسهیلات قرض الحسنه بوده، با کارمزد سالانه ۴ درصد و بازپرداخت آن ۳۶ ماهه است که پس از دریافت وام از حقوق وام گیرنده کسر می‌شود. همچنین مبلغ وام فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی یا وظیفه دریافت می کند، واریز خواهد شد.

تقی زاده با بیان اینکه اولویت پرداخت وام با افرادی است که تاکنون از این تسهیلات استفاده نکرده‌اند، گفت: این تسهیلات در ۱۲ مرحله و به ترتیب اولویت به واجدین شرایط پرداخت خواهد شد. همچنین تسویه حساب قبل از پایان اقساط وام ضروری دریافتی، مشمول مقررات مالی بانک خواهد بود و باید پیش از ثبت نام، اقساط وام‌های قبلی تسویه شده باشد.

وی با اشاره به شرایط وراثی که بخواهند از این تسهیلات استفاده کنند، گفت: این عزیزان توجه داشته باشند که فقط یکی از وراث وظیفه بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه بگیر می تواند از وام استفاده کند و متقاضی می‌بایست پس از دریافت «فرم تعهد وراث» و تکمیل آن توسط سایر وارث، فرم را جهت تایید در اختیار مدیریت‌های صندوق در مرکز استان قرار دهد. همچنین تکمیل این فرم برای وظیفه بگیران بیش از یک نفر الزامی است.

تقی زاده یادآور شد: برای ثبت نام اینترنتی در سایت صندوق به نشانی cspf.ir، شماره دفترکل، شماره ملی، شماره حساب و شماره تلفن همراه متقاضی وام، ضروری است. همچنین اگر تعداد متقاضیان در شرایط برابر بیشتر از ۴۰۰ هزار نفر باشد در این صورت، پرداخت وام از طریق فرآیند قرعه‌کشی و به برندگان آن انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha