معاون مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد: میانگین استفاده از فضای مجازی در دنیا چهار ساعت و در ایران بالای هفت ساعت، اما در روز است.

میانگین استفاده از فضای مجازی در ایران روزانه ۷ ساعت!

سلامت نیوز:معاون مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد: میانگین استفاده از فضای مجازی در دنیا چهار ساعت و در ایران بالای هفت ساعت، اما در روز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جوان آنلاین ،امیر خوراکیان، معاون مرکز ملی فضای مجازی در همایش آسیب‌های نوپدید در فضای مجازی، تهدید‌ها و فرصت‌ها گفت: فضای مجازی باعث تشدید آسیب‌های اجتماعی می‌شود. ضمن آنکه برخی آسیب‌ها منحصر به خود فضای مجازی و ماهیتی است.

وی افزود: اطلاعات هرز، تضعیف فکر و اندیشه، تأثیرات منفی بر روان و جریان‌سازی غیرواقعی از آسیب‌های ماهیتی فضای مجازی هستند. مواردی، چون تضییع حقوق افراد، طلاق، دروغ، غیبت، سرقت، تفریح ناسالم و تشویق به زندگی مجردی نیز از دیگر آسیب‌های فضای مجازی هستند.
خوراکیان گفت: بچه‌ها مهارت استفاده از تکنولوژی‌ها را دارند، اما نگاه کلان نسبت به ماهیت فضای مجازی را ندارند. سند سواد رسانه‌ای در دست تهیه در شورای فضای مجازی است. باید نهادینه شود که سواد رسانه‌ای برای استفاده درست چیست و مرز‌های ما در فضای مجازی کجاست که بتوانیم از هویت، استقلال و اطلاعات مردم حفاظت کنیم.

معاون مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه ما ملتی در جو هستیم و در حالی که میانگین استفاده از فضای مجازی در دنیا چهار ساعت در روز، اما در ایران بالای هفت ساعت است، عنوان کرد: باید بدانیم از این فضا با چه سبک و سیاقی و تا چه میزانی استفاده کنیم. اکنون در دنیا بین فرزند و والدین توافقنامه‌ای وجود دارد که چند ساعت باید از اینترنت استفاده کنند، کودکان آن‌ها باید اینترنت خانواده را استفاده کنند که با اینترنت معمول متفاوت است.

وی افزود: هدایت دانش‌آموزان مهم است. اگر بچه‌ها منافع این فضا را بدانند دیگر به عنوان مصرف‌کننده صرف فعالیت نمی‌کنند و می‌توانند ایده‌پرداز و نرم‌افزار‌نویس بشوند و اقتصاد آینده‌شان را تأمین کنند. در این فضا فرصت اشتغال بسیار زیاد و بکر است، باید روی بچه‌ها کار کنیم تا نگاهشان تاثیرگذار شود و از حالت مصرف‌کننده خارج شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha