جانشین معاونت اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ، نشاندن کودک روی صندلی جلو خودرو یا نگه‌داشتن طفل روی پای راننده را یکی از رفتارهای خطرناک در حین رانندگی دانست و به والدین هشدار داد که در این موارد ممکن است کودکان با کوچکترین تصادف یا ضربه‌ای، به‌سمت شیشه جلوی خودرو پرتاب شوند.

خطرات نشاندن کودک در صندلی جلوی خودرو

سلامت نیوز:جانشین معاونت اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ، نشاندن کودک روی صندلی جلو خودرو یا نگه‌داشتن طفل روی پای راننده را یکی از رفتارهای خطرناک در حین رانندگی دانست و به والدین هشدار داد که در این موارد ممکن است کودکان با کوچکترین تصادف یا ضربه‌ای، به‌سمت شیشه جلوی خودرو پرتاب شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،علی‌اصغر شریفی در خصوص وضعیت نشستن کودکان خردسال در خودرو، توضیح داد: برخی والدین از روی محبت یا سهل‌انگاری، کودکان خود را هنگام رانندگی، در صندلی جلوی خودرو نشانده یا آن‌ها را در آغوش خود نگه‌ می‌دارند؛ همچنین برخی رانندگان نیز به‌صورت خطرناکی، در حین رانندگی، فرزند خردسالشان را روی پای خود قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه این‌گونه حرکات از آسیب‌هایی است که جان کودکان در داخل خودرو را تهدید می‌کند، افزود: والدین به این نکته توجه داشته باشند که در چنین شرایطی کوچک‌ترین ترمز یا برخورد با یک وسیله نقلیه دیگر باعث می‌شود تا اولین کسی که به جلو پرتاب می‌شود و از این بابت آسیب می‌بیند، همان خردسالی باشد که به‌شکل غیرایمن در خودرو نشسته است. به زبان ساده فرزند خردسال، سپر بلای والدین خود می‌شود.

جانشین معاونت اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ، استفاده از صندلی کودک و محکم‌کردن آن به‌وسیله کمربند ایمنی را یک راهکار مناسب برای حفظ کودکان در داخل خودرو دانست و تصریح کرد: با این روش، ایمنی کودکان در خودرو تضمین می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از قفل کودک درهای خودرو هم یادآور شد: اگر فرزند خانواده به سنی رسیده که نیازی به استفاده از صندلی کودک ندارد، به‌منظور جلوگیری از بازکردن ناگهانی در خودرو، راننده یا والدین حتماً قفل کودک را که بر روی در خودرو تعبیه شده، فعال کنند.



  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha