وزارت بهداشت که باسوء مدیریت در اجرای طرح_تحول_سلامت منابع عظیمی را اتلاف نمود،در گام دوم نیز قلع و قمع اساتید و فرهیختگان نظام سلامت رادر دستور قرار داده است.

عکس/ابلاغ حکم بازنشستگی به یک پزشک بعد از انتقاد از وزارت بهداشت/پزشکانی که چوب عملکرد منفعلانه نظام پزشکی را می خورند

سلامت نیوز: وزارت بهداشت که باسوء مدیریت در اجرای طرح_تحول_سلامت منابع عظیمی را اتلاف نمود،در گام دوم نیز قلع و قمع اساتید و فرهیختگان نظام سلامت رادر دستور قرار داده است.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر محمد رازی، رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران به مناسبت روز پزشک پیامی را صفحه توئییتر خود منتشر کرد و در آن از مسوولین وزارت بهداشت انتقاد تندی کرده که با پیش کشیدن بحث مالیات پزشکان ، گناه و قصور خود در آموزش و درمان را به گردن پزشکان می اندازند. این پیام اما به مذاق وزیر بهداشت خوش نیامده و به دنبال انتشار این پیام، حکم بازنشستگی این استاد فرهیخته به وی ابلاغ شده است.

متن پیام انتقادی و شدید اللحن دکتر محمد رازی، رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران به مناسبت روز پزشک:

آنچه می بینم و حس می کنم این است که در داخل نظام دست های گناهکاری که به کمک همپالگی های خارجی شان در جنگ اقتصادی سرنوشت ساز اینگونه کشور را به زمین زدند، حل مشکلات اقتصادی مردم را در مالیات پزشکان می بینند و همزمان، مسئولین نالایق وزارت دارایی و بهداشت فریاد وا مسلمانا سر می دهند، فرافکنی بیشرمانه تر از این ندیده ام.
آموزش و درمان کشور به خاک سیاه نشسته است، و پیاده و سواره نظام آن توسط بی خردان، خلع سلاح و خانه نشین یا روانه خارج شده اند یا بخاطر احساسات اعتقادی و میهن پرستی و نوع دوستی به ادامه کار مشغلوند.
بعضا هماهنگونه که اشاره کردید در این میان سرباز بی ریشه ای هم ممکن است برای پرکردن شکم سیری ناپذیرش دست در سفره مردم کند.

مصاحبه های اخیر مسئولین رده بالای وزارت بهداشت را می توان در دو جنبه بررسی کرد.:

اول اینکه بطور قاطع درصدد هستند تمامی گناهان و قصور خود در به زمین زدن آموزش و درمان و هدر دادن پول بیت المال را به گردن پزشکان بیاندازند.

دوم اینکه هنوز داعیه های سیری ناپذیری داشته و مال و ثروت آنها را ارضاء‌نکرده و بدنبال نشستن بر تخت ریاست جمهوری هستند.



لازم به ذکر است که مدتی قبل از روز پزشک، هجمه های بالایی نسبت به پزشکان در فضای مجازی شکل گرفت که این انتقادات با سکوت سازمان نظام پزشکی کشور که طی یکسال در دفاع از پزشکان، منفعلانه عمل کرده شدت بیشتری گرفت. دکتر ایرج فاضل رییس این سازمان در نشست خبری روز پزشک دلیل عملکرد منفعلانه خود را دور نگه داشتن سازمان از حاشیه ها عنوان کرده این در حالی است که سکوت و انفعال نمی تواند به معنای دور نگه داشتن  سازمان از حاشیه ها باشد و در واقع شانه خالی از کردن از مسوولیت هایی است به رییس این سازمان از سوی پزشکان واگذار شده است.

البته رییس نظام پزشکی با تاخیر زیاد نسبت به بحث مالیات پزشکان و فرار مالیاتی پزشکان و کارتخوان نداشتن برخی پزشکان در مطب، موضع گرفت اما صحبت های دکتر ایرج فاضل نه تنها آبی بر روی آتش به پا شده نبود بلکه اعتراضات بیشتری را به دنبال داشت. وی در صحبتی نسنجیده بدون در نظر گرفتن حقوق بیماران که دفاع از آن بخشی از وظیفه این سازمان است، کارت خوان نداشتن پزشکان را قانونی اعلام کرد که همین موجب حمله های بیشتری به سمت پزشکان شد.

گفتنی است بر سر انتخاب دکتر فاضل به ریاست سازمان نظام پزشکی به دلیل نزدیکی وی با وزیر بهداشت،اما و اگرهای فراوانی وجود داشت و همان زمان گمانه زنی شد که انتخاب وی به دلیل جلوگیری از اقدامات سازمان نظام پزشکی بر علیه وزارت بهداشت و عدم پیگیری مناسب مطالبات پزشکان است چرا که سال های سال روسای نظام پزشکی با وزرای بهداشت میانه چندان خوبی نداشته اند.

حال باید دید رییس نظام پزشکی نسبت به این اقدام وزارت بهداشت چه موضعی می گیرد و آیا همچنان رویه انفعال خود را در پیش خواهد گرفت و یا از خواب یکساله برای دفاع از مطالبات پزشکان بیدار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha