سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 252178

یک چشم‌پزشک با اشاره به علائم عفونت چشمی گفت:عوامل مختلف ویروسی و میکروبی از علت‌های این بیماری به شمار می‌رود.

عواملی که سبب عفونت چشمی می‌شود

سلامت نیوز:یک چشم‌پزشک با اشاره به علائم عفونت چشمی گفت:عوامل مختلف ویروسی و میکروبی از علت‌های این بیماری به شمار می‌رود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،لیلا غیاثیان  در ارتباط با عفونت‌های چشمی اظهار داشت: ترشح چشم زمانی که صبح از خواب بیدار می‌شویم، نشانه بارز عفونت چشمی بوده که این مسئله گاهی با درد، التهاب و اشک‌ریزش چشمی همراه است.

این چشم پزشک بیان داشت: زمانی‌که رنگ سفید کره چشم، صورتی یا قرمز رنگ می شود، ترشحات سبز، زرد یا سفید رنگ در گوشه چشم جمع شود و بیمار دچار اشک ریزش باشد، فرد دچار عفونت چشمی شده است.

وی گفت:  همچنین وقتی هنگام پلک زدن احساس شود که چیزی مثل سنگ ریزه یا شن و ماسه، در چشم وجود دارد و یا پلک‌ها هنگام خواب خشک شوند یا یک توده دردناک و کوچک قرمز رنگ در ریشه مژه‌ها احساس شود، احتمال اینکه فرد مبتلا به عفونت چشمی شده باشد، زیاد است.

غیاثیان اضافه کرد:در بعضی موارد به خصوص در عفونت‌های ویروسی چشم ممکن است، تب، گلودرد و علایم سرماخوردگی نیز همراه این نشانه‌ها باشد.

وی افزود: در برخی افراد عفونت چشم خود به خودی و طی یک تا دو هفته درمان می‌شود و در سایر افراد تجویز قطره‌های مناسب و شستشو با شامپوی بچه و یا با محلول شوینده توصیه می‌شود و تنها در افرادی که مقاوم به درمان باشند دارو تجویز خواهد شد.

این چشم‌پزشک با بیان اینکه شیوع عفونت‌های چشمی زیاد است و عوامل مختلف ویروسی و میکروبی از علت‌های آن به شمار می‌رود، گفت: دست زدن به چشم در حالی که دستان آلوده به میکروب‌های مختلف باشد شدت این بیماری را مضاعف می‌کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha