معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در برخی موارد که تخلفاتی اتفاق می‌ افتد، منتج به اقناع مردم نمی ‌شود و وقتی مردم قانع نشوند به این معنی است که رسیدگی به پرونده ایراد داشته است.

واکنش معاون درمان به اطلاعیه نظام پزشکی:اصل مردم هستند/دفاع از حقوق مردم از دلایل محبوبیت وزیر بهداشت

سلامت نیوز:معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در برخی موارد که تخلفاتی اتفاق می‌ افتد، منتج به اقناع مردم نمی ‌شود و وقتی مردم قانع نشوند به این معنی است که رسیدگی به پرونده ایراد داشته است.


به گزارش سلامت نیوز، دکتر قاسم جان بابایی درخصوص اطلاعیه سازمان نظام پزشکی در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر بررسی پرونده تخلفات پزشکی در دادگاه‌ های عمومی، به وبدا گفت: باید بدانیم که درمورد تمام موضوعات اصل مردم هستند. ما هر چه می ‌گوییم باید به نحوی باشد که مردم را قانع کند. در برخی موارد که تخلفاتی اتفاق می‌ افتد، منتج به اقناع مردم نمی ‌شود و وقتی مردم قانع نشوند به این معنی است که رسیدگی به پرونده ایراد داشته است. حال چه وزارت بهداشت، چه سازمان نظام پزشکی این بررسی را انجام داده باشد، البته در بعضی مواقع احکام صادر شده حتی چامعه پزشکی را هم قانع نمی کند.
 

وی تاکید کرد: اولویت دکتر هاشمی حقوق مردم است و درباره حقی از مردم حتی در قبال معاونانش کوتاه نمی آید، شاید یکی از دلایل محبوبیت ‌شان در بین مردم، همین دفاع از حقوق بیماران است. بنابراین اگر وزیر بهداشت صحبتی کرده ‌اند، نگرانند تا حقی از مردمی که در محاکم، شکایت ‌شان را مطرح می ‌کنند، ضایع شود. آنچه ما می ‌خواهیم این است که فرآیند حقوقی رسیدگی به شکایت‌های مردم در کوتاه ‌ترین زمان ممکن اتفاق بیفتد و اثرگذار باشد و مردم را قانع کند. باید توجه کرد که اگر در کشور زود به تخلفات رسیدگی کنیم و مردم آثار آن را ببینند، نگرش‌ شان نسبت به ما تغییر خواهد کرد.

به گزارش سلامت نیوز، روز گذشته دکتر فاضل رییس سازمان نظام پزشکی کشور طی مصاحبه ای از اظهارات وزیر بهداشت درباره "طرح تخلفات حرفه ای پزشکی در دادگاه های عمومی" اظهار شگفتی کرده و آن را باعث ایجاد رنجیدگی و شکاف بین مردم و جامعه پزشکی دانست.

وی گفته است:  «مطرح کردن این مسئله مهم که تخلفات حرفه‌ای پزشکان هم می‌بایست در دادگاه‌های عمومی مطرح شوند به عنوان یک نظریه فردی از یک شخصیت حقیقی قابل طرح است، ولی از طرف وزیر محترم بهداشت که مسئول مسائل بخش سلامت و واسطه جامعه پزشکی با دولت کریمه است بسیار تعجب‌آور و سئوال برانگیز می‌باشد و فقط بر دامنه نارضایتی‌ها و رنجیدگی خاطر خانواده خدمتگزار و صبور و شریف پزشکی مملکت می‌افزاید.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha