عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه چشمه‌علی میراث 8 هزار ساله شهر ری در حال نابود شدن است، گفت: در حال حاضر آب چشمه علی به‌طور کامل قطع‌ شده است.

آب چشمه‌علی به‌طور کامل قطع است/ میراث 8 هزار ساله شهر ری در حال نابودی

سلامت نیوز:عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه چشمه‌علی میراث 8 هزار ساله شهر ری در حال نابود شدن است، گفت: در حال حاضر آب چشمه علی به‌طور کامل قطع‌ شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، حسن خلیل‌آبادی در تذکر پیش‌از دستور هشتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار کرد: با حضور رئیس شورای شهر تهران جلساتی با مدیران مترو درباره چشمه‌علی برگزار شد و مسئولان مترو در خصوص بازگشت آب به این چشمه وعده‌هایی داده بودند.

وی با بیان اینکه مسئولان مترو پیش‌بینی کرده بودند، ادامه خط 6 به برج طغرل و دیگر مراکز میراث فرهنگی و گردشگری شهر ری ضربه خواهد زد، گفت: متأسفانه با احداث خط 6 مترو، معبرهای چشمه‌علی به هم ریخته و بارها دستگاه‌ها و تجهیزات شرکت مترو در آب چشمه‌علی گرفتار شده بودند و اعلام کردند با پمپ تخلیه شدند.

خلیل‌آبادی با بیان اینکه مسئولان مترو قول دادند تا نهایتاً در تاریخ 15 تیر ماه آب به چشمه‌علی برگردد، عنوان کرد: ولی پس از مدتی آب چشمه‌علی خشک شد و در حال حاضر کمتر از یک هفته است که آب چشمه‌علی کاملاً قطع است. این در حالی است که مدیر مترو مصاحبه کرده و گفته که خشک شدن چشمه‌علی ربطی به مترو ندارد و ما با این دروغ‌گویی‌های مستأصل شده‌ایم.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر تهران، چشمه‌علی میراث 8 هزار ساله دارد و در حال از بین رفتن است.

خلیل‌آبادی از رئیس شورای شهر تهران خواست تا این موضوع را به جد پیگیری و نتیجه آن را به افکار عمومی اعلام کند.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha