عضو انجمن رادیوتراپی انکولوژی با اشاره به برگزاری همایش بین المللی رادیوتراپی پیشرفته در کشورهای درحال توسعه، گفت: رادیوتراپی و جراحی اصلی‌ترین درمان‌های سرطان به شمار می‌روند.

رادیوتراپی موثرترین درمان سرطان/ اصلی ترین معضل سلامت کشور

سلامت نیوز:عضو انجمن رادیوتراپی انکولوژی با اشاره به برگزاری همایش بین المللی رادیوتراپی پیشرفته در کشورهای درحال توسعه، گفت: رادیوتراپی و جراحی اصلی‌ترین درمان‌های سرطان به شمار می‌روند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر احمد عامری در ارتباط با برگزاری همایش بین المللی رادیوتراپی پیشرفته در کشورهای درحال توسعه، اظهار داشت:‌ در این کنگره تکنیک‌های پیشرفته رادیوتراپی از منظر علمی و اقتصادی مورد بحث قرار می‌گیرد و همچنین موانع و مزایای توسعه این تکنیک ها در کشورهای در حال توسعه مورد بررسی واقع می‌شود و از آنجایی که بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی مؤثرترین درمان سرطان رادیوتراپی و جراحی است بنابر این توجه به این مسئله از ضروریاتی است که انجمن رادیوتراپی انکولوژی به آن پرداخته است.

وی افزود: شیمی‌درمانی و ایمنوتراپی جزء درمان‌های کم‌اثرتری در حوزه سرطان بوده و نوعی درمان فرعی به شمار می‌روند البته برای بخشی از بیماران درمان ترکیبی از جراحی، شیمی‌درمانی و رادیوتراپ ارجح است.

دبیر همایش بین المللی رادیوتراپی پیشرفته در کشورهای درحال توسعه با اشاره به اینکه رادیوتراپی امروزه با پیشرفت‌های فراوانی همراه بوده ولی کشور ما به دلیل تحریم‌های ظالمانه از این تکنولوژی عقب مانده است گفت:‌ دستگاه‌های جدید رادیوتراپی در دوره پسابرجام به ایران آمده و در نگاه اول به علت هزینه بالا مورد توجه بسیاری از مسئولان ما قرار نمی گیرد و خیلی قابل توجیه برای آنها نیست در حالی که سرطان در حال تبدیل شدن به اصلی ترین معضل بهداشتی کشور است و توجه به رادیوتراپی مقرون‌ به صرفه‌تر از بسیاری از حوزه‌ها از جمله دارو است.

عضو انجمن رادیوتراپی انکولوژی بیان داشت: با کاهش تحریم‌ها طی سال های گذشته موفق شدیم بخشی از این دستگاه‌ها را وارد کشور کنیم ولی عقب‌افتادگی دانش کاربردی سبب نگرانی انجمن رادیوتراپی وانکولوژی شد به ویژه اینکه این دستگاه‌ها در بخش خصوصی خریداری شده است و نگران بودیم به دلیل کمبود دانش کاربردی تکنیک های پیشرفته خدمات مناسبی به بیماران ارائه نشود. لذا این کنگره برگزار تا دانش همکاران به روزرسانی شود.

عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد: این کنگره با همکاری انجمن رادیوتراپی و انکولوژی اروپا برگزار شده و ۸ مدرس از این انجمن اروپایی جهت شرکت در کنگره حضور خواهند داشت. همچنین از آنجایی که تجویز اشعه تحت نظارت انرژی اتمی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است برگزاری کنگره با استقبال آژانس همراه بود و آژانس بین‌المللی بخشی از ساپورت مالی را انجام داد، انجمن فیزیک پزشکی آمریکا، انجمن فیزیک پزشکی ایران، انرژی اتمی ایران و مرکز تحقیقات سرطان در برگزاری این کنگره مشارکت علمی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha