دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 252625

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ردیف بودجه ۱۸۰ میلیاردی برای توزیع رایگان شیر در مدارس ابلاغ شده ولی هنوز تخصیص نگرفته است گفت: پیش‌بینی می‌کنیم بین ۲۴ تا ۴۰ نوبت شیر در سال تحصیلی جاری توزیع کنیم.

پیش‌بینی توزیع ۲۴ تا ۴۰ نوبت شیر در مدارس

سلامت نیوز:  معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ردیف بودجه ۱۸۰ میلیاردی برای توزیع رایگان شیر در مدارس ابلاغ شده ولی هنوز تخصیص نگرفته است گفت: پیش‌بینی می‌کنیم بین ۲۴ تا ۴۰ نوبت شیر در سال تحصیلی جاری توزیع کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،علی الهیار ترکمن  درباره وضعیت توزیع شیر در مدارس اظهار کرد: ردیف بودجه ۱۸۰ میلیاردی برای توزیع رایگان  شیر در مدارس ابلاغ شده ولی هنوز تخصیص نگرفته است.

وی افزود: ما بعد از ابلاغ بودجه، اولین جلسه کمیته ملی شیر مدارس را تشکیل دادیم و تقسیم کار بین دستگاه‌های ذیربط صورت گرفت و اکنون منتظر تخصیص بودجه هستیم. برنامه‌های اجرایی ما کاملا آماده است و اگر سازمان برنامه کمک کند ما آمادگی داریم از آغازین روزهای سال تحصیلی توزیع شیر را شروع کنیم تا به نوعی جبران سال گذشته بشود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای توزیع ۷۰نوبت شیر است ولی با توجه به روند تخصیص شاید نتوانیم ۷۰ نوبت شیر توزیع کنیم عنوان کرد: اولویت اول را بر مدارس ابتدایی و مناطق محروم گذاشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم بین ۲۴ تا ۴۰ نوبت شیر در  سال تحصیلی جاری توزیع کنیم که بستگی به تخصیص به موقع دارد.

الهیار در پاسخ به پرسشی درباره اعتراض‌ها و تجمعات معلمان خرید خدمات آموزشی مبنی بر تعیین تکلیف و استخدام در آموزش و پرورش گفت: قرار نیست از هر نیرویی که استفاده می‌کنیم ملزم شویم وی را به کار گیری و استخدام کنیم. معلمان خرید خدماتی با موسسان مدارس غیردولتی قرار داد بسته‌اند که در آن به وضوح قید شده طبق این قرارداد هیچ‌گونه تعهد استخدامی برای آموزش و پرورش ایجاد نمی‌شود.

وی ادامه داد: به این گروه توصیه می‌کنیم به جای اعمال فشارهای این چنینی که در شان و مقام معلم هم نیست، روی کیفیت کار فکر کنند. ما طرح خرید خدمات را دنبال می‌کنیم و بیمه آنها برقرار است. اینکه هر نیرویی را بگیریم بعد بخواهیم وارد سیستم کنیم امکان پذیر نیست. آموزش و پرورش دستگاه اشتغال‌زایی نیست و ما طبق نیازها و صلاح جامعه دانش آموزی باید ساماندهی نیروی انسانی را انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha