اعتراض خانواده قاسم رضایی، جانبازی که اشتباهی به افغانستان فرستاده شد، به جایی نرسید. قاضی دادگاه تجدید نظر شکایت این خانواده را رد کرد و دو ماموری که این مرد جانباز را به کشور افغانستان فرستادند، تبرئه شدند.اعتراض مجدد خانواده به این حکم توسط دادستانی قم رد شد. با این حکم حالا دیگر کسی مسئول مرگ غریبانه و دردناک این جانباز نیست و شکایت این خانواده هم به جایی نمی‌رسد و آنها تنها خواستار بازگرداندن جسد قاسم هستند.

پسر جانباز ایرانی برای شناسایی جنازه پدر به افغانستان می‌رود

سلامت نیوز:اعتراض خانواده قاسم رضایی، جانبازی که اشتباهی به افغانستان فرستاده شد، به جایی نرسید. قاضی دادگاه تجدید نظر شکایت این خانواده را رد کرد و دو ماموری که این مرد جانباز را به کشور افغانستان فرستادند، تبرئه شدند.اعتراض مجدد خانواده به این حکم توسط دادستانی قم رد شد. با این حکم حالا دیگر کسی مسئول مرگ غریبانه و دردناک این جانباز نیست و شکایت این خانواده هم به جایی نمی‌رسد و آنها تنها خواستار بازگرداندن جسد قاسم هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شهروند ،همسر قاسم رضایی در این‌باره به «شهروند» گفت:  «همین امروز بود که از دادگاه تماس گرفتند و گفتند شکایتتان رد شده است. این آخرین مرحله دادگاه بود که پرونده ما بررسی شد. دیگر فکر نمی‌کنم شکایت ما نتیجه دیگری در بر داشته باشد. آن دو مامور تبرئه شدند. قبلا هم حکم منع تعقیب این دومامور صادر شده بود اما ما به این حکم اعتراض کرده بودیم، با این حال دوباره قاضی اعتراضمان را رد کرد. هنوز هم علتش را نمی‌دانم. فقط گفتند شکایتتان رد شده است و اگر می‌خواهید از طریق بنیاد شهید پیگیری کنید. بلافاصله با بنیاد شهید تماس گرفتم، آنها هم گفتند با مشاور حقوقیمان صحبت کنیم و بعد این موضوع را پیگیری می‌کنیم. در این مدت نیز بنیاد شهید پیگیری‌های زیادی کرد.

حتی صداوسیما نیز از طرف بنیاد شهید آمد و از زندگی ما فیلم تهیه کرد٥ عدد کارت هدیه ١٠٠‌هزار تومانی  هم به ما کمک کردند و قول دادند که موضوع بازگرداندن جسد را هم پیگیری می‌کنند. در این رابطه نامه‌ای به ما دادند و پسرم نامه را به وزارت امور خارجه برد تا از آن طریق به افغانستان برود و جسد پدرش را پیدا کند. در آنجا گفتند که والی آن محل در افغانستان تغییر کرده و آنجا کمی هرج و مرج شده است. برای همین از پسرم خواستند کمی صبر کند. از طرفی گفتند باید بررسی کنند و ببینند شوهرم دقیقا در چه تاریخی به آنجا رفته و فوت کرده است تا شناسایی جسد راحت‌تر باشد. حالا پسرم منتظر است تا چند روز آینده به افغانستان برود. در حال حاضر این موضوع برای ما از همه چیز با اهمیت‌تر است. می‌خواهیم هر چه زودتر جسد شوهرم به کشورش بازگردد تا بتوانیم مراسمش را به جا آوریم و در وطنش او را خاک کنیم. این کار باعث می‌شود ما هم کمی آرامش بگیریم و از این همه عذاب و ناراحتی رها شویم. شوهرم غریبانه رفت و غریبانه هم فوت کرد. هیچ مدرک معتبری هم مبنی بر مهاجر غیرقانونی بودن شوهرم وجود ندارد و  حالا حداقل باید در بازگرداندن جسدش ما را حمایت کنند.» 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha