این اتقاق در یک منطقه محدود در شهرک نفتک مسجدسلیمان به تعداد محدودی که در ابتدا 17 نفر و به 33 نفر سرایت پیدا کرد، مربوط می‌شود.

توضیح مرکز بهداشت خوزستان درباره خبر شیوع هپاتیت A: چیز جدیدی نیست!

سلامت نیوز:این اتقاق در یک منطقه محدود در شهرک نفتک مسجدسلیمان به تعداد محدودی که در ابتدا 17 نفر و به 33 نفر سرایت پیدا کرد، مربوط می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازتسنیم، رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: خبری که روز گذشته یکی از خبرگزاری‌ها درباره شیوع هپاتیتA مطرح کرد قدیمی است و متاسفانه به شکلی بیان شد که مردم احساس کردند این اتفاق تازه افتاده است.

شکرالله سلمان زاده  در اهواز با اشاره به وقوع بیماری هپاتیت A در برخی شهرستان‌های خوزستان اظهار داشت: خبری که روز گذشته یکی از خبرگزاری‌ها عنوان کرد جدید نیست و خبر قدیمی متاسفانه به شکلی بیان شد که مردم احساس کردند این اتفاق تازه افتاده است.

وی با اشاره به اینکه وقوع این بیماری مربوط به اوایل سال جاری است، ادامه داد: این اتقاق در یک منطقه محدود در شهرک نفتک مسجدسلیمان به تعداد محدودی که در ابتدا 17 نفر و به 33 نفر سرایت پیدا کرد، مربوط می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: این تعداد افراد دچار هپاتیت A شدند و در همان زمان مداخله انجام، آب و فاضلاب مشکل را برطرف و مساله حل شد؛ موضوع جدیدی نیست که اکنون گزارش شده آب مسجدسلیمان آلوده است و تعدادی از افراد هپاتیت A گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چنین بیماری وجود ندارد و این اتفاق مربوط به فروردین ماه امسال است و اکنون طغیان بیماری هپاتیت A در استان خوزستان وجود ندارد.

سلمان زاده افزود: از ابتدای سال جاری در نقاط مختلف استان مواردی از هپاتیت A وجود داشت که از جمله می‌توان به ایذه، روستای ممبین و روستاهای اطراف اشاره کرد که خوشبختانه هیچگونه تلفاتی هم نداشتیم.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: در تمام موارد وقوع بیماری اقدامات لازم توسط مرکز بهداشت برای کنترل بیماری و توسط آب و فاضلاب شهری و روستایی جهت اصلاح وضعیت آب انجام شده است.

وی به آخرین وضعیت آب در استان خوزستان از نظر کیفیت میکروبی و کیفیت ظاهری، اظهار داشت: امسال نسبت به سال‌های قبل هر دو مورد کاهش پیدا کرده است اما مشکل حاد که منجر به طغیان بیماری شود، وجود ندارد.

سلمان زاده گفت: مردم از کیفیت آب شاکی هستند و اگر آب از نظر میکروبی سالم باشد، ظاهر، بو و طعم آب به شکلی است که مردم برای استفاده رقبت نمی‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: مشکل آب در زمینه وضعیت ظاهری یا زیبایی‌شناختی است اما مشکل اورژانسی درباره آلودگی میکروبی در شهرها وجود ندارد اما در برخی از روستاها اصلا آب لوله کشی نداریم.

وی ادامه داد: در برخی روستاهای برخوردار از آب لوله کشی، متولی وجود ندارد و در واقع آب خام در لوله‌ها جریان دارد که در دو سال گذشته اقداماتی انجام شده است.

سلمان زاده گفت: روستاهایی همچنان وجود دارند که آب را مستقیم از رودخانه یا چشمه تامین می‌کنند که نیاز است آب و فاضلاب روستایی آب سالم را از طریق تانکر به این نقاط توزیع کند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان خاطرنشان کرد: آموزش‌های لازم در مناطق فاقد آب سالم داده می‌شود و در واقع کلر مادر بین روستاییان توزیع و آموزش چگونگی ضد عفونی کردن آب و استفاده از آب مخازن بعداز کلر زدن نیز داده می‌شود.

وی عنوان کرد: در بسیاری از نقاط نیز آب را خریداری می‌کنند در صورتی که مردم از فرد توزیع کننده آب و کارگاه تصفیه آب باید مطمئن باشند و ما سعی کردیم که بر دستگاه‌های آب شیرین کن نظارت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha