سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
کد خبر: 252771

بررسی‌ها نشان می‌دهد کودکانی که به روش لقاح مصنوعی (IVF) متولد می‌شوند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی هستند.

IVF و خطر بروز بیماری‌های قلبی-عروقی در کودک

سلامت نیوز:بررسی‌ها نشان می‌دهد کودکانی که به روش لقاح مصنوعی (IVF) متولد می‌شوند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، گروهی از متخصصان علوم پزشکی در سوئیس دریافتند لقاح مصنوعی (آی وی اف) و دیگر روش‌های درمانی مشابه برای بارداری می‌تواند کودکان متولد شده را در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی قرار دهد که با تاثیرات بلندمدت بر سلامت آنان همراه است.

در این بررسی آمده است لقاح مصنوعی در بلندمدت تاثیرات منفی برای سلامتی دارد و کودکان متولد شده با این روش‌های درمانی شش برابر بیشتر در معرض فشار خون بالا هستند.

محققان در بررسی روی موش‌های آزمایشگاهی دریافتند ناهنجاری‌های عروقی و قلبی در موش‌هایی که به روش لقاح مصنوعی متولد شده‌اند شایع‌تر است.

یکی از محققان ارشد این مطالعه گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد تکنیک‌های باروری غیر طبیعی عروق خونی را در کودکان تغییر می‌دهد اما پیامدهای آن در طولانی مدت ناشناخته بوده است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، محققان با بیان اینکه بارداری به روش لقاح مصنوعی نوزادِ متولد شده را در معرض بیماری‌های قلبی-عروقی قرار می‌دهد، اظهار داشتند: همچنین این کودکان بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع دو هستند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha