چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

مدیرکل بهزیستی استان قم در خصوص وضعیت کودکان کار در این استان گفت: 20 درصد کودکان بی‌سرپرست، خیابانی و 80 درصد آنها کودک کار هستند.

80 درصد کودکان کار در قم بی‌سرپرست هستند

سلامت نیوز:مدیرکل بهزیستی استان قم در خصوص وضعیت کودکان کار در این استان گفت: 20 درصد کودکان بی‌سرپرست، خیابانی و 80 درصد آنها کودک کار هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از جهان صنعت، رضا سلیقه عنوان کرد: کار کردن کودک تا جایی که سبب محرومیتش از تحصیل نشود آسیبی به همراه ندارد. بهزیستی خانواده‌های کودکان کار را بررسی می‌کند و اگر فقر، عامل محرومیت کودکان از تحصیل می‌شود، از سوی بهزیستی کمک‌های مالی صورت می‌گیرد.
سلیقه با بیان اینکه کسب مهارت به دوصورت تحصیلات آکادمیک و حضور در جامعه انجام می‌شود، خاطر‌نشان کرد: کار کودک و کودک کار دو مبحث جداست و بعضا اگر کودکان مشغول کارهایی شوند که مهارت‌آفرین باشد نه تنها محرومیت نیست بلکه یک امتیاز است و سبب تربیت و بالارفتن مسوولیت‌پذیری کودکان می‌شود.
مدیر‌کل بهزیستی استان قم گفت: کودکان بی‌سرپرستی که در این مراکز نگهداری می‌شوند، باتوجه به محرومیت‌هایی که دارند، مورد آموزش‌های مهارتی بسیاری قرار می‌گیرند تا در آینده خودشان کار‌آفرین باشند.


او همچنین تصریح کرد: 20 درصد کودکان بی‌سرپرست، خیابانی و 80 درصد آنها کودک کار هستند که شغل‌شان رسمیت ندارد. کار آنها همراه با مهارت نیست و بیشتر در قالب تکدی‌گری و دستفروشی است. کودکان کار شامل کودکان دستفروش و فروشنده‌اند و فعالیت‌های کودکان خیابان شامل تکدی‌گری و عموما از سمت کودکان مهاجر است.سلیقه در خصوص حمایت از این کودکان عنوان کرد: این کودکان بعد از زمانی که وارد سیستم می‌شوند مورد حمایت‌های مالی و درمانی قرار می‌گیرند که خوشبختانه بهزیستی در این راستا بسیار موفق بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha