معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه یک هزار و 500 کارشناس بهداشت روان جهت کاهش آسیب‌های اعتیاد به کار گرفته شد‌اند، گفت: 2 میلیون و 800 هزار نفر در کشور مبتلا به اعتیاد هستند که نیاز به درمان و مراقبت دارند.

به کارگیری 1500 کارشناس بهداشت روان جهت کاهش آسیب‌های اعتیاد

سلامت نیوز:معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه یک هزار و 500 کارشناس بهداشت روان جهت کاهش آسیب‌های اعتیاد به کار گرفته شد‌اند، گفت: 2 میلیون و 800 هزار نفر در کشور مبتلا به اعتیاد هستند که نیاز به درمان و مراقبت دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علیرضا رئیسی در دوازدهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد اظهار داشت: کشور ما اقدامات خوبی در جهت پیشگیری و کاهش اعتیاد انجام داده است البته هنوز جای فعالیت در این زمینه زیاد است.

وی افزود: حدود 2 میلیون و 800 هزار نفر در کشور براساس آمارهای اعلام شده مبتلا به اعتیاد هستند و نیاز به درمان و مراقبت دارند؛ همچنین باید در حوزه پیشگیری و سطح  یک بهداشت خانواده‌ها را آماده کرد و بر همین اساس وزارت بهداشت برنامه‌هایی در جهت کاهش اعتیاد انجام می‌دهد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: ارائه بسته‌های آموزشی برای گروه‌های سنی 2 تا 12 سال و 12 تا 17 سال مدنظر قرار گرفته و برنامه‌های ما متکی بر فرزندپروری و آموزش والدین است.

رئیسی عنوان کرد: در حوزه بهداشت 22 هزار مراقبت سلامت آموزش دیده‌اند و خدمات پیشگیری از اعتیاد را در نظام شبکه ادغام کرده‌ایم و آموزش پیشگیری از اعتیاد جزء خدمات ارائه شده توسط معاونت بهداشت است.

وی از بکارگیری 1500 نفر کارشناس بهداشت روان جهت پیشگیری از اعتیاد و آ‌سیب‌های ناشی از آن خبر داد و اعلام کرد: نظارت بر مراکز ترک اعتیاد و شناسایی کانون‌های معتادان مدنظر قرار گرفته و تلاش می‌کنیم در جهت پیشگیری از اعتیاد اقدامات موثری انجام دهیم.

معاون وزیر بهداشت به ارائه آخرین دستاوردها  و مباحث علمی در زمره پیشگیری و درمان اعتیاد را از اهداف برگزاری این کنگره برشمرد و اعلام کرد: کشور ما از لحاظ جغرافیایی با کشورهایی همسایه است که در زمینه تولید مواد مخدر و عرضه آن به دنیا اقدام می‌کند و سالانه شهدای زیادی در این زمینه تقدیم انقلاب می‌کنیم و بنابراین پیشگیری از اعتیاد امری مهم و ضروری در کشور است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha