یک مرد ۴۵‌ساله روز سه‌شنبه ۱۳‌شهریورماه، در برابر ساختمان شهرداری تهران و جلوی چشمان فرزندانش خود را به آتش کشید. در خبرها آمده است که این فرد به‌رغم «سوختگی شدید» جان سالم به در برده و به بیمارستان منتقل شده است. برخی از گزارش‌ها حاکی از آن است که این فرد مغازه‌دار خود را در «اعتراض به جریمه ۵۰۰‌میلیون تومانی» شهرداری به آتش کشیده است.

گزارشی ازخودسوزی در برابر شهرداری برای اعتراض «به جریمه ۵۰۰‌میلیونی»

سلامت نیوز:یک مرد ۴۵‌ساله روز سه‌شنبه ۱۳‌شهریورماه، در برابر ساختمان شهرداری تهران و جلوی چشمان فرزندانش خود را به آتش کشید. در خبرها آمده است که این فرد به‌رغم «سوختگی شدید» جان سالم به در برده و به بیمارستان منتقل شده است. برخی از گزارش‌ها حاکی از آن است که این فرد مغازه‌دار خود را در «اعتراض به جریمه ۵۰۰‌میلیون تومانی» شهرداری به آتش کشیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از صبح نو ،این مرد در‌حالی‌که دو فرزند و همکارش نیز همراه وی بودند خودش را جلوی شهرداری تهران به آتش کشید. در همین حال ایلنا می‌نویسد این فرد که هنوز از هویتش خبری منتشر نشده است «دقیقاً همزمان با خروج شهردار تهران از شورای شهر» خود را به آتش کشیده و «شهردار پس از مکثی کوتاه صحنه را ترک کرده است.» البته ساعتی بعد حضور شهردار در صحنه خودسوزی تکذیب شد.


در گزارش‌ها آمده است: «او قصد داشت خانواده و فرزندش را هم بسوزاند که با مداخله مردم آن‌ها جان سالم به در بردند.»
برخی از سایت‌های خبری ‌در این‌باره نوشت: «برخی شهروندان حاضر در محل ادعا کرده‌اند، این شهروند تهرانی صاحب مغازه‌ای در منطقه دو شهرداری تهران است که اخیراً از سوی شهرداری ۵۰۰‌میلیون تومان جریمه شده است. همین امر باعث شده‌ این فرد به شهرداری تهران مراجعه کرده و از آن‌ها تقاضای کمک کند، اما زمانی که پاسخ مناسبی از نظر خود دریافت نمی‌کند اقدام به خودسوزی می‌کند. این حادثه به‌دلیل فشارهای صورت گرفته از طریق شهرداری منطقه دو در شهرک مخابرات نسبت به مغازه‌ای بوده که شهروند ۴۵‌ساله داشته است و در‌حالی‌که وی طی ماه‌های اخیر مبلغی را بابت تغییر کاربری مغازه خود پرداخت کرده است‌ اما همچنان شهرداری تهران از ارائه مجوز فعالیت وی ممانعت کرده است.» در ادامه این حادثه، اورژانس تهران در محل حاضر و در نهایت فرد سوخته شده را به بیمارستان منتقل کرد.


در خردادماه سال جاری نیز منابع کارگری در شهرداری آبادان از «خودسوزی» یکی از کارگران خدماتی این سازمان به‌دلیل «مشکلات معیشتی» خبر دادند. سال گذشته رییس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران از افزایش «خودسوزی» در کشور خبر داده و گفته بود که سالانه «۳۰‌هزار نفر» به‌دلیل سوختگی در بیمارستان‌های ایران بستری می‌شوند که این آمار نسبت به جمعیت ایران «بسیار بالا» است.
آقای محمدجواد فاطمی در آذرماه‌۹۶ در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا خودسوزی را جزء «فجیع‌ترین نوع سوختگی‌ها» معرفی کرده و افزود که این اقدام در «ایلام، کردستان، کرمانشاه، سیستان‌و‌بلوچستان و شمال خوزستان بسیار شایع است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha