مدیرعامل انجمن ندای معلولان با اشاره به افزایش ۴برابری هزینه افراد دارای معلولیت گفت: قیمت پوشک در گذشته ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان بوده اما در حال حاضر حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان شده است.

افزایش ۴ برابری هزینه افراد دارای معلولیت

سلامت نیوز:مدیرعامل انجمن ندای معلولان با اشاره به افزایش ۴برابری هزینه افراد دارای معلولیت گفت: قیمت پوشک در گذشته ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان بوده اما در حال حاضر حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازطبنا،محمد کاری ، با بیان این مطلب اظهار کرد: نوسانات نرخ ارزی با توجه به تحریم‌های به وجود آمده در زندگی افراد دارای معلولیت نیز تاثیر گذاشته است به‌طوریکه وسایل بهداشتی، پوشک و سوند ۳ تا ۴ برابر افزایش قیمت داشته است.

وی با بیان اینکه افراد دارای ضایعه نخاعی و سالمندانی که کنترل ادرار ندارند هر هفته حداقل نیازمند یک بسته پوشک ۱۰تایی هستند، افزود: قیمت پوشک در گذشته ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان بوده اما در حال حاضر حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان شده است.

مدیرعامل انجمن ندای معلولان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌هایی که وجود دارد مراکز نگهداری از افراد دارای معلولیت و سالمندان نمی‌توانند به تنهایی هزینه‌ها را تامین کنند.

کاری ادامه داد: از نظر من وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی باید بیش از گذشته در جهت حمایت از افراد دارای معلولیت اقدام و مداخله‌های لازم را انجام دهد همچنین سازمان بهزیستی و کمیته امداد در جهت تامین اعتبار و بودجه اقدامات لازم را انجام تا جوابگوی گروه‌های هدف باشیم.

مدیر عامل انجمن ندای معلولان عنوان کرد: افراد دارای معلولیت جسمی نه تنها به پوشک بلکه به وسایل کمک پزشکی، پروتز های مختلف و بریس‌های مربوط به دست و پا نیز نیازمند‌‌اند که در حال حاضر با توجه به افزایش قیمتی که وجود دارد قدرت خرید ندارند بنابراین سازمان بهزیستی، دولت و وزارت رفاه باید اقدامات لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان هلال احمر بیشترین نقش را برای افراد دارای معلولیت اجرا می‌کند اما همچنان باید تلاش‌های لازم انجام شود تا وسایل رایگان در اختیار آنها قرار گیرد چرا که در حال حاضر به دلیل کمبود اعتبارات سازمان بهزیستی، فقط برای معلولان ضایعات نخاعی اعتبارات لازم را تامین می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha