سرپرست مرکز بهداشت بجنورد از کمین بروز بیماری‌های روده‌ای در برخی مناطق حواشی این شهر خبر داد.

بروز بیماری‌های روده‌ای در کمین برخی مناطق حواشی شهر بجنورد

سلامت نیوز:سرپرست مرکز بهداشت بجنورد از کمین بروز بیماری‌های روده‌ای در برخی مناطق حواشی این شهر خبر داد.

به گزارش لامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر «ابراهیم بازخانه» ، با اشاره به اعلام گزارشی مبنی بر این‌که در برخی کوچه‌های حواشی شهر بجنورد فاضلاب رها شده و این فاضلاب‌ها در کوچه‌ها باقی مانده بود، گفت: کارشناسان ذی‌ربط به مناطق اعلام شده فرستاده شدند و بررسی‌های لازم به عمل آمد.

وی با بیان این‌که در برخی از این کوچه‌ها شرکت آب و فاضلاب، آسفالت کوچه را حفاری و طرح فاضلاب را اجرا کرده بود، افزود: اما هنوز حفاری انجام شده توسط شهرداری مرمت نشده بود و از سوی دیگر ساختمان‌سازی‌هایی نیز انجام شده بود که نخاله‌ها رها شده بودند.

بازخانه در پاسخ به این پرسش که برخی خانواده ها فاضلاب حاصل از شست‌وشوی ظروف، لباس و ... را به داخل کوچه انتقال می‌دهند و از سوی دیگر توان مالی لازم برای این‌که به فاضلاب شهری متصل شوند را ندارند؟ اظهار کرد: با خانواده‌های یکی از محلات صحبت شد تا در صورت عدم توانایی اتصال به فاضلاب شهری، چاه هایی را در داخل حیات منزل حفر و از انتقال فاضلاب به داخل کوچه ها جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: گزارش کامل از وضعیت محلات گزارش شده با این مشکلات تهیه شده است و قرار بر این است تا در کارگروه سلامت و امنیت غذایی  مطرح شود.

به گفته وی، رهاسازی فاضلاب و نخاله‌های ساختمان احتمال خطر ابتلا به بیماری‌های روده‌ای را در میان ساکنان منطقه فراهم می‌کند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha