دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
کد خبر: 253167

یک متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: سردرد با انجام اقداماتی مانند حجامت بهبود نمی‌یابد، بلکه بیماران باید علت بروز درد را شناسایی و آن را درمان کنند.

حجامت هیچ تأثیری در کاهش سردرد ندارد

سلامت نیوز:یک متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: سردرد با انجام اقداماتی مانند حجامت بهبود نمی‌یابد، بلکه بیماران باید علت بروز درد را شناسایی و آن را درمان کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،سعید قزوینیان  درباره تأثیر حجامت در کاهش سردرد، گفت: در منابع علمی هیچ مطلبی در خصوص فواید و مضرات حجامت برای سردرد مطرح نشده است؛ اما با توجه به اینکه تاکنون هیچ تأثیر مثبت و منفی از این روش گزارش نشده است، متخصصان مغز و اعصاب انجام آن را برای بیماران منع نمی‌کنند.

این متخصص مغز و اعصاب افزود: در تمام دنیا طب سنتی یا گیاهی، جانشین طب مدرن است که متخصصان آن در هر کشور، بر اساس شرایط بدن و جغرافیایی افراد، درمان‌هایی را ارائه می‌کنند. در کشور ما هم از گذشته تاکنون، متخصصان طب سنتی حجامت را برای افرادی که دچار غلظت خون یا سردرد هستند، توصیه می‌کنند.

وی یادآور شد: برای بهبود افرادی که دچار غلظت خون هستند، باید 100 تا 500 سی‌سی خون دریافت کرد که به کمک حجامت فرد تنها 10 الی 20 سی‌سی خون از دست می‌دهد، بنابراین این روش در درمان غلظت خون نیز تأثیر ندارد.

قزوینیان در خصوص افرادی که به کمک حجامت، سردرد آنها بهبود یافته است، خاطرنشان کرد: در اکثر موارد نتیجه‌بخش بودن این روش تلقینی است؛ زیرا افراد به‌راحتی می‌توانند به کمک تلقین، واسطه‌های شیمیایی را تغییر دهند.

وی افزود: برای مثال اگر یک داروی را با انرژی مثبت به بیماران بدهیم، فرد حتماً درمان می‌شود؛ اما اگر همان دارو را با انرژی منفی به وی بدهیم هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

این متخصص مغز و اعصاب تصریح کرد: تاکنون هیچ عارضه‌ای در خصوص حجامت در بیماری‌های مغز و اعصاب گزارش نشده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    0 0
    سلام. خون موجود در رگ‌ها متفاوت از خون زیر پوست محل حجامت است، این مسئله از شدت رنگ خون خارج شده حجامت مشخص است. با حجامت، خون‌های کِدِر شده خارج میشوند و ارتباطی با میزان خون خروجی ندارد!