معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست احتمال آتش‌زدن تالاب هورالعظیم از سوی آشوبگران بصره را قوی دانست و گفت: وزیر محیط زیست عراق برای مذاکره در این زمینه به ایران دعوت شده است.

احتمالاً آشوبگران بصره تالاب هورالعظیم را به آتش می‌کشند

سلامت نیوز:معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست احتمال آتش‌زدن تالاب هورالعظیم از سوی آشوبگران بصره را قوی دانست و گفت: وزیر محیط زیست عراق برای مذاکره در این زمینه به ایران دعوت شده است. 

به‌گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ،مسعود تجریشی در خصوص آخرین وضعیت آتش‌سوزی تالاب هورالعظیم گفت: امحای زمینی آتش در این منطقه جوابگو نیست و تنها اقدام صورت گرفته و نیمه مؤثر، آبپاشی از طریق هلیکوپتر و هواپیما بوده است. او گفت: ‌این تالاب آنقدر خشک است که به محض خاموش کردن آتش، آتش دوباره زبانه می‌کشد. معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه رایزنی با مسئولان عراقی از سوی وزارت امور خارجه در این زمینه آغاز شده است، گفت: دو هفته پیش که به همراه کلانتری به خوزستان سفر کرده بودیم، در تماس تلفنی با وزیر محیط زیست عراق از وی دعوت شد برای مذاکره دراین خصوص به ایران بیاید.

تجریشی در پاسخ به این سؤال که آیا آتش‌سوزی تالاب هورالعظیم عمدی است، گفت:‌می‌توان این آتش‌سوزی را عمدی دانست چرا که در قسمت‌های مختلف تالاب آتش گرفته است. آتش‌سوزی در تالاب هورالعظیم از ۲۷ تیرماه آغاز شده و براساس آخرین گزارش از سوی مدیرکل محیط زیست خوزستان، آتش در نقاط مختلف و عمق بخش عراقی تالاب هورالعظیم مشتعل است اما در حال حاضر حریق به بخش ایرانی سرایت نکرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha