سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 253310

سیستم لنفاوی بدن شما مسئول از بین بردن سموم است اما می تواند در طول زمان تضعیف شود و هر چند وقت یک بار نیاز به پاکسازی داشته باشد.

تمام گزینه های گیاهی برای پاکسازی سیستم لنفاوی!

سلامت نیوز:سیستم لنفاوی بدن شما مسئول از بین بردن سموم است اما می تواند در طول زمان تضعیف شود و هر چند وقت یک بار نیاز به پاکسازی داشته باشد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،این سیستم از عروقی نازک به نام عروق لنفاوی تشکیل شده که در سراسر بدن گسترش یافته اند. این عروق یک مایع شفاف به نام لنف که حاوی گلبول های سفید به نام لنفوسیست ها است را توزیع می کنند. حفظ تعادل اسمزی، کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن، جمع آوری محتوای چربی بالا، کنترل غلظت پروتئین و ... از وظایف سیستم لنفاوی بدن است.

پزشک شما ممکن است برای پاکسازی سیستم لنفاوی، به شما مصرف منظم 5 گیاه را توصیه کند:

گیاه تاج خروس: این گیاه دارویی، یک گزینه عالی برای پاک کردن سیستم لنفاوی و سیستم گردش خون شما است و همچنین سموم را از طریق ادرار و تعریق از بین می برد. مصرف چای این گیاه، باعث از بین رفتن عفونت ها، کاهش خطر دیابت، مشکلات کبدی و ... می شود. یک قاشق غذاخوری از گیاه تاج خروس را همراه با یک فنجان آب بجوشانید و از آن حداقل روزی دو فنجان میل کنید.

چای برگ گردو: برگ گردو نیز یک داروی مفید برای پاک کردن سیستم لنفاوی است به دلیل این که خاصیت دیورتیک و سم زدایی دارد. مصرف این نوع چای التهاب بافت ها را نیز کاهش می دهد. یک فنجان آب را به همراه یک قاشق غذاخوری برگ گردوی خشک، برای 5 دقیقه بجوشانید و بعد از خنک شدن، روزی دو فنجان از آن بخورید. بهتر است این نوع چای با شکم خالی میل شود. این درمان را برای 20 روز متوالی ادامه دهید.

پونه کوهی: یک گیاه مفید برای جریافن لنفاوی است و اغلب از آن برای درمان بیماری هایی مانند لارنژیت، التهاب لوزه، اوریون و حتی التهاب غدد لنفاوی استفاده می کنند. این گیاه بالقوه سمی است و به همین دلیل شما باید از آن تحت نظارت پزشک استفاده کنید. مصرف این گیاه به زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود. یک قاشق غذاخوری ریشه پونه کوهی را به همراه یک فنجان آب برای 15 دقیقه حررات دهید و در طول هفته یک فنجان از آن بنوشید./

چای لیمو، زردچوبه و زنجبیل: زردچوبه و زنجبیل همراه با لیمو منجر به تخریب سموم در بدن می شوند و آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین های موجود در آنها باعث تقویت سیستم لنفاوی می شود. یک قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده را به همراه یک دوم قاشق غذاخوری زردچوبه، آب نصف یک عدد لیمو و دو فنجان آب، به مدت 5 دقیقه بجوشانید و هر روز با معده خالی به مدت یک هفته از آن بنوشید.


منبع:Steptohealth

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha