سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 253322

یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه اگزمای دست در خانم‌ها شایع‌تر است، خاطرنشان کرد: افرادی که دچار اگزما می‌شوند، برای درمان باید علاوه بر اجتناب از عامل ایجادکننده عارضه، تحت نظر پزشک داروهای موضعی استفاده کنند.

اگزمای دست در خانم‌ها شایع‌تر است

سلامت نیوز:یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه اگزمای دست در خانم‌ها شایع‌تر است، خاطرنشان کرد: افرادی که دچار اگزما می‌شوند، برای درمان باید علاوه بر اجتناب از عامل ایجادکننده عارضه، تحت نظر پزشک داروهای موضعی استفاده کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،خلیل صداقت پیشه  درباره اگزمای دست، اظهار کرد: اگزما موجب بروز خشکی بیش از حد پوست می‌شود، که این عارضه ممکن است در نواحی مختلف بدن ازجمله دست، پا، صورت و ... بروز پیدا کند.

وی با بیان اینکه ژنتیک در بروز اگزما نقش بسزایی دارد، افزود: عوامل محیطی نیز در بروز این عارضه تأثیر می‌گذارد؛ به‌گونه‌ای که برخی افراد به علت تماس بیش از حد با محرک‌ها مانند مواد شیمیایی، خاک و ... دچار اگزما می‌شوند.

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: محل درگیری پوست و بروز علائم اگزمای دست در افراد مختلف، متفاوت است. برای مثال اگر فردی هنگام تماس با مواد شیمیایی از دستکش پلاستیکی استفاده کند، علائم اگزما پشت دست بروز می‌یابد؛ اما اگر فردی با خاک و گیاه بیش از حد تماس داشته باشد؛ علائم اگزما در ناحیه کف دست بروز می‌یابد.

صداقت‌پیشه با بیان اینکه اگزما قابل درمان است، گفت: در مرحله اول به بیماران توصیه می‌شود؛ از عامل ایجاد کننده اگزما اجتناب کنند و سپس درمان‌های دارویی برای بیمار آغاز می‌شود؛ برای درمان بیمار، داروهای ضدالتهاب موضعی و چرب‌کننده تجویز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگزمای دست در خانم‌ها شایع‌تر از آقایان است؛ بنابراین به خانم‌ها توصیه می‌شود هنگام گردگیری منزل، شست‌وشوی ظروف و ... علاوه بر دستکش پلاستیکی از دستکش نخی نیز برای محافظت دست استفاده کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha