مدیر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، چاقی و افزایش وزن را از معضلات اصلی دانش‌آموزان کشور خواند، در عین حال از ارتقای رشد قد کودکان در دو دهه اخیر خبر داد.

معضل چاقی در دانش‌آموزان ایرانی/کاهش کوتاه‌ قدی کودکان در دو دهه اخیر

سلامت نیوز:مدیر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، چاقی و افزایش وزن را از معضلات اصلی دانش‌آموزان کشور خواند، در عین حال از ارتقای رشد قد کودکان در دو دهه اخیر خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر زهرا عبدالهی ، با بیان اینکه آمار چاقی در بین دانش‌آموزان حدود ۲۰ درصد است، گفت: مشکل عمده ما، مسئله چاقی در کودکان و نوجوانان است که می‌تواند موجب بروز دیابت، کبدچرب، فشارخون و بیماری‌های قلبی-عروقی در بین آن‌ها شود. بنابراین باید به برنامه تغذیه و فعالیت بدنی دانش آموزان برای پیشگیری و کنترل چاقی توجه لازم را داشته باشیم.


راه‌های پیشگیری و کنترل چاقی دانش‌آموزان

عبدالهی درباره عوامل پیشگیری از چاقی در کودکان و نوجوانان گفت: توصیه برای پیشگیری از چاقی و کنترل افزایش وزن، کاهش مصرف مواد قندی و شیرینی، فست فودها، نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌های قندی و مصرف بیشتر حبوبات، سبزیجات و میوه‌ها است. سبزیجات و میوه به دلیل داشتن فیبر، از افزایش وزن و چاقی، بروز دیابت و کبد چرب در کودکان پیشگیری می‌کند. تحرک نیز عاملی است که برای پیشگیری از چاقی باید به آن توجه شود و هر دانش‌آموز باید حدود ۶۰ دقیقه در روز  فعالیت بدنی و تحرک داشته باشد.


ارتقای رشد قد کودکان در دودهه اخیر

وی در پایان با بیان اینکه کوتاه قدی در دو دهه اخیر به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است، گفت: تنها حدود چهار درصد از کودکان زیر پنج سال کوتاه قد هستند. در حال حاضر کودکان و دانش‌آموزان رو به بلند قدی هستند. مشکل عمده ما، مسئله چاقی در کودکان و نوجوانان است که باید به پیشگیری و کنترل آن توجه لازم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha